زمان برگزاری جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر جدید تعیین شد

رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد جلسه پارلمان این کشور برای تعیین نخست‌وزیر جدید پنج‌شنبه هفته آتی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، میشل عون، رئیس جمهور لبنان از تعیین زمان آغاز جلسات پارلمان برای تعیین نخست وزیر جدید این کشور خبر داد.

او اعلام کرد: پنج‌شنبه آتی زمان اجرای رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب نخست وزیر جدید است.

پس از تلاش‌های انجام شده در سایه فشار‌های فرانسه بر رهبران لبنان، مصطفی ادیب، نخست وزیر لبنان مدتی پیش از تشکیل دولت انصراف داد.

«مصطفی ادیب» نخست وزیر مکلف لبنان، روز ۵ مهر در کاخ ریاست جمهوری بعبدا ضمن اعلام معذرت خواهی از مردم کشورش، اعلام کرد که وظیفه تشکیل دولت جدید را نمی‌تواند ادامه دهد.

او که پیشتر سفیر لبنان در آلمان بود و پس از استعفای حسان دیاب به دلیل مشکلات ناشی از انفجار بندر بیروت از نخست وزیری این کشور استعفا داده بود، در دهم شهریور مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شده بود.

پایگاه خبری النشره تحریم‌های آمریکا علیه دو وزیر سابق لبنانی و فشار‌های آل سعود برای حضور نداشتن حزب‌الله در دولت لبنان را عامل انصراف مصطفی ادیب از تشکیل کابینه عنوان کرد.

نبیه بری، رئیس پارلمان و رهبر جنبش امل در این کشور (یکی از دو حزب عمده شیعه در لبنان) نیز پس از انصراف ادیب اعلام کرد جنبش او همچنان به طرح امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پایبند است.

نبیه بری در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در موضع خود برای پایبندی به طرح فرانسه طبق محتوای آن هستیم.

انفجار بندر بیروت در ۴ اوت و تشدید مشکلات اقتصادی و اجتماعی لبنان به استعفای نخست وزیر و ایجاد خلا سیاسی در این کشور منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار