بازی دوستانه تیم ملی فوتسال با ازبکستان/ ایران خاطره سال ۲۰۱۴ را زنده می‌کند

تیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان امروز در اولین بازی دوستانه خود به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتسال کشورمان امروز در اولین بازی تدارکاتی خود به مصاف ازبکستان می‌رود. این بازی به میزبانی ازبک‌ها و از ساعت ۱۷ در شهر تاشکند برگزار می‌شود. تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات جام ملت‌های آسیا بار‌ها برابر تیم ملی ازبکستان قرار گرفته و در بیشتر مسابقات این تیم ایران بوده که موفق شده از سد تیم ملی ازبکستان عبور کند. ازبک‌ها از تیم‌های خوب آسیا به شمار می‌روند. این تیم بعد از ایران، ژاپن و تایلند به عنوان تیم چهارم برتر قاره آسیا به حساب می‌آید. ازبک‌ها در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ موفق شده اند مقام نائب قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به دست آورد.


بیشتر بخوانید


بهترین نتیجه‌ای که این تیم در مسابقات کسب کرده بر می‌گردد به سال ۲۰۰۵ و بازی با تیم ملی فوتسال قطر که در آن مسابقه ازبکستان موفق شد با نتیجه پر گل ۱۵ بر صفر عنابی پوشان قطر را شکست دهد. همچنین بدترین نتیجه‌ای که این تیم در بازی‌های فوتسال کسب کرده مربوط به سال ۲۰۰۷ و بازی با تیم ملی برزیل است که در آن مسابقه تیم ملی فوتسال ازبکستان با نتیجه پر گل ۱۳ بر صفر مغلوب تیم اول جهان شد.

تیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان تا کنون ۲۹ بار برابر یکدیگر قرار گرفتند که سهم ایران ۲۷ پیروزی بوده است و این برتری نشان می‌دهد که فوتسالیست‌های ایران از رقبای سر سخت ازبکستان به شمار می‌رود. همچنین در ۲ مسابقه دیگر تیم ملی فوتسال کشورمان برابر ازبکستان یک مساوی و یک شکست را تجربه کرده است. بهترین نتیجه‌ای که فوتسالیست‌های کشورمان برابر ازبکستان کسب کرده اند به سال ۲۰۱۴ بر می‌گردد که تیم ملی کشورمان در مسابقات جام ملت‌های آسیا موفق شد با نتیجه پر گل ۱۰ بر صفر ازبک‌ها را شکست دهد. حال بازی دوستانه تیم ملی فوتسال کشورمان که قرار است امروز و جمعه برگزار شود می‌تواند به تیم ملی کشورمان قبل از جام ملت‌های آسیا بسیار کمک کند تا برای سیزدهمین سال بتوانند عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را به دست آورند.

همچنین تیم ملی فوتسال کشورمان قرار است قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا اواخر آبان ماه به کویت برود تا در آنجا هم ۲ بازی دوستانه با تیم ملی این کشور برگزار کند. مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا از ۱۲ تا ۲۳ آذر ماه به میزبانی کویت برگزار می‌شود و در پایان ۵ تیم اول این بازی‌ها جواز حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی را کسب می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار