با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور؛

افتتاح ۲ آزمایشگاه تخصصی درپزشکی قانونی سیستان و بلوچستان

با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، آنالیز دستگاهی آزمایشگاه سم شناسی و تجهیز دستگاه آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عباس مسجدی‌آرانی رییس پزشکی قانونی کشور در سفر به زاهدان  اظهار داشت: دستگاه‌های فنی و آیتک تهیه و نصب شده در مسیر خدمت به مردم قرار گرفت تا روند پرونده‌های پزشکی قانونی تسهیل شود.

عباس مسجدی‌آرانی افزود: با بکارگیری دستگاههای جدید زمان رسیدگی به پرونده و پاسخ به مراجعان ۴۵ روز کاهش می یابد چرا که پیش از این پرونده‌ها به استان‌های همجوار ارسال می شد.

او بیان کرد: یکی از مصوبات سفر رییس قوه قضاییه به سیستان و بلوچستان تجهیز آزمایشگاه تخصصی در مرکز استان بود که بعد از پیگیریهای مسوولان و ستاد مرکزی پزشکی قانونی و حمایت های مالی رییس قوه قضاییه اکنون شاهد ارتقا تجهیزات آزمایشگاه تخصصی هستیم.

او گفت: سال گذشته ۱۷ هزار مرگ ناشی از تصادفات در کشور ثبت شده است.

مسجدی آرانی رییس پزشکی قانونی کشور افزود: در ۵ ماه امسال ۶ هزار و ۳۲۲ نفر فوتی ناشی از تصادفات ثبت شده که این آمار کاهش بیش از ۱۶ درصدی در فوتی های جاده‌ای را نشان می‌دهد.

او ‌ادامه داد: تعداد فوتی های جاده‌ای در سیستان و بلوچستان در پنج ماهه امسال ۳۲۷ مورد بوده است، که امیدواریم با تلاش ادارات و ارگان‌های مربوطه و بهبود وضعیت جاده‌ ها شاهد کاهش این آمار باشیم.

مسجدی آرانی افزود: درحوزه معاینات و خدمات ۴۰ ‌گانه پزشکی قانونی کشور نیز امسال تا پایان مرداد کاهش ۲۶ درصدی را شاهد بودیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار