بایدن: کاخ سفید باید در خصوص مسئله مدیترانه بر ترکیه فشار بیاورد

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت خود را از اقدامات ناتو در شرق مدیترانه ابراز کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تله تریدر، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز سه شنبه حمایت خود را از اقدامات ناتو در شرق مدیترانه ابراز کرد و استقرار سازوکار‌های رفع تنش را ستود.

علاوه بر این، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از دولت ترامپ خواست "ترکیه را تحت فشار قرار دهد تا از اقدامات تحریک آمیز بیشتر در منطقه علیه یونان از جمله تهدید به زور برای ایجاد فضای موفق دیپلماسی" خودداری کند.

هیئت‌های نظامی ترکیه و یونان از ۱۰ سپتامبر درگیر مذاکراتی فنی هستند که میزبان آن ناتو است. این مذاکرات پس از تماس تلفنی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در اوایل سپتامبر برنامه ریزی شد. آخرین دور مذاکرات در تاریخ ۲۹ سپتامبر برگزار شده و پس از آن روند گفت‌وگو‌ها متوقف شد.

ترکیه به تازگی و پس از وقفه‌ای، مجددا عملیات حفاری و اکتشاف منابع نفتی خود را آغاز کرده است. یونان مدعی است که فعالیت دریایی ترکیه در منطقه‌ای است که بخشی از حوزه اقتصادی این کشور به شمار می‌آید. در مقابل اردوغان هم گفته که در برابر قلدری هیچ کشوری تسلیم نمی‌شود و به فعالیت قانونی خود در دریای مدیترانه ادامه می‌دهد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز سه شنبه اظهار کرد که این مکانیسم‌ها "می توانند به ایجاد فضا برای تلاش‌های دیپلماتیک" جهت حل اختلاف بین آتن و آنکارا کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار