در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش ۴۰۰ میلیارد تومانی سرمایه عشایر تا افق ۱۴۰۴

مدیر عامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک گفت: سرمایه عشایر را تا افق ۱۴۰۴ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهیم داد.

فضل خرم مدیر عامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ۱۵ مهر روز عشایر و روستا نامگذاری شده است، اظهار کرد: عشایر کشور با ۲۱۳ هزار خانوار همراه با ۲۳ میلیون واحد دامی و ۲۴۴ شبکه تعاونی با سرمایه اسمی ۱۴۵ میلیارد تومان و سرمایه واقعی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان وظیفه خدمت رسانی به جامعه را بر عهده دارد.

او تامین نهاده‌های دامی را اهم‌ وظایف عشایر برشمرد و گفت: سالیانه ۵۱۰ هزار تن نهاده، تامین و تولید می‌شود که در نظر داریم طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته میزان تولید نهاده‌ها را به ۶۰۰ هزار تن افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید


خرم با بیان اینکه خرید‌های داخلی شبکه تعاونی در حوزه تامین جو و ذرت است، بیان کرد: تاکنون در حوزه ذرت ۳۶ هزار تن کالا خریده‌ایم و در اختیار جامعه عشایری قرار داده‌ایم.

توزیع نهاده‌های دامی به ۶۰۰ هزار تن می‌رسد

این‌مقام‌مسئول از توزیع سالیانه ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی در بین جامعه عشایر خبر داد و گفت: حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار کپسول گاز و ۷ میلیون متر مکعب از طریق آب رسانی تانکر توزیع می‌شود.

او ادامه داد: برای سهولت و سرعت توزیع کالای مورد نیاز جامعه عشایر سامانه‌ای طراحی شده تا کل محصولات از این طریق توزیع شود.

خرم از طراحی کارت هوشمند عشایر خبر داد و گفت: برای کنترل کالای توزیعی بین جامعه عشایر، کارت هوشمند عشایر را طراحی کرده‌ایم و در حال انعقاد قرارداد هستیم که به زودی عملیاتی می‌شود.

نگران مازاد دام‌عشایر هستیم

مدیر عامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک با اشاره به اینکه نگران مازاد عرضه دام عشایر هستیم، بیان کرد: با توجه به انباشت دام نگرانی‌هایی وجود دارد که تولید گوشت عشایر متناسب با قیمت تمام شده عرضه نشود که این امر توقف فعالیت عشایر را به همراه دارد، در حالی که یک پنجم گوشت کشور از طریق جامعه عشایر تامین می‌شود.

تامین یک پنجم گوشت کشور از طریق جامعه عشایر

او ارگانیک‌بودن گوشت عشایر را از جمله مزایای تامین و تولید گوشت از طریق عشایر برشمرد.

این‌مقام مسئول در پایان تصریح کرد: تمام تلاش عشایر بر آن است که با کمترین هزینه، تولیدات خود را عرضه کنند، بدین منظور در نظر داریم که تا سال ۱۴۰۴ سرمایه عشایر حدود ۴۰۰ میلیارد تومان افزوده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار