توفان «دلتا» در راه مکزیک و آمریکا

توفان «دلتا» باسرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت به مکزیک و آمریکا نزدیک می‌شود.

به گزارش گروه بین‌المل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، توفان گرمسیری «دلتا» با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت پس از عبور از شبه‌جزیره یوکاتان در مکزیک  به سواحل جنوبی آمریکا نزدیک می‌شود.

کارشناسان هواشناسی اعلام کردند که توفان‌گرمسیری دلتا روز سه‌شنبه با عبور از روی شبه‌جزیره یوکاتان مکزیک، با شدت بیشتری به سواح جنوبی آمریکا نزدیک خواهد شد.

این توفان عصر پنجشنبه یا صبح جمعه به جنوب آمریکا خواهد رسید. بنابر اعلام کارشناسانان هنوز مشخص نیست که این توفان کدام یک از شهر‌های تگزاس، لوئیزیانا، می‌سی سی پی یا آلاباما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


بیشتر بخوانید


کارشناسان هواشناسی دانشگاه کلرادو پیش بینی می‌کنند در فصل توفان  سال جاری، تعداد شانزده توفان از ماه ژوئن تا نوامبر سواحل آمریکا را آماج خود قرار دهند. این در حالی است که میانگین تعداد  توفان‌های فصلی عمده در آمریکا از دوازده مورد تجاوز نمی‌کند.

کارشناسان هواشناسی می‌گویند نیمی از شانزده توفان پیش بینی‌شده تبدیل به تندباد‌های شدید خواهند شد که یک چهارم آن‌ها تندباد‌هایی با سرعت ۱۷۷ کیلومتر در ساعت یا بیشتر خواهند بود.  

آخرین باری که چهار توفان عظیم، از جمله توفان‌های هاروی، ایرما و ماریا در یک فصل، خاک آمریکا را آماج خود قرار دادند در سال ۲۰۱۷ بود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار