باید از ظرفیت‎های میامی برای اشتغالزایی به بهترین نحو استفاده شود

فرماندار میامی گفت: اگر بیکاری که عاملی مهم در ایجاد سایر مشکلات اجتماعی است رفع شود،مشکلات آتی خودبه‌خود مرتفع خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احمد ملایری فرماندار میامی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان میامی گفت: برای رفع بیکاری و اشتغالزایی همۀ ما تلاش می‌کنیم، اما هنوز نتوانسته‌ایم به آن شرایط ایده‌آل برسیم که  برای تحقق این امر نیاز به برنامه‌ریزی مدون و استفادۀ بهینه از ظرفیت‌های شهرستان داریم.

او ضمن اشاره به این‌که با توجه به حضور شهرستان میامی در جمع ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته نیاز به حضور نهادهای حمایت داریم، افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده در راستای طرح محرومیت‌زدایی از شهرستان میامی، امروز میزبان نمایندۀ بنیاد برکت هستیم.

حجت الاسلام حمیدی مجری طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در این جلسه ضمن اشاره به این‌که یکی از اهداف اصلی بنیاد برکت توسعه کسب‌و‌کارهای پایدار و توانمندسازی جوامع محروم با توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی مناطق مذکور است، گفت ما در فاز اول می‌توانیم تعهد ایجاد اشتغال برای ۱۱۵ نفر را در پنج روستای منتخب بدهیم و میزان تسهیلات اعطایی نیز بسته به نوع شغل بین ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان می‌باشد که با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ تا ۶۰ ماه می‌باشد.

او عنوان کرد: برای حضور در شهرستان نیاز است ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان در بخش‌های مختلف شناسایی شود.

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.