ادعای دادگاه آمریکا درباره محکومیت ایران به پرداخت ۱.۴۶ میلیارد دلار

یک قاضی آمریکایی با طرح ادعا‌های اثبات‌نشده، ایران را به پرداخت ۱.۴۶ میلیارد دلار به عنوان غرامت به خانواده رابرت لوینسون محکوم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «نشنال»، یک قاضی آمریکایی ضمن استناد به ادعاهای واهی علیه کشورمان، ایران را به پرداخت ۱.۴۶ میلیارد دلار به عنوان غرامت به خانواده «رابرت لوینسون» محکوم کرد.

آمریکایی‌ها مدعی‌اند که رابرت لوینسون کارمند سابق اف‌بی‌آی، برای انجام ماموریتی به سفارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، در سال ۲۰۰۷ به ایران سفر کرده است.

واشنگتن اعلام کرده که بر اساس آخرین اطلاعات، لوینسون به جزیره کیش سفر کرده و پس از آن در آنجا مفقود شده است. چندی بعد تصاویری از لوینسون منتشر شد که در آن با لباس زندانیان گوانتانامو دیده می‌شد.

خانواده رابرت لوینسون از حکم دادگاه استقبال کرده و گفته‌اند که این حکم گامی مهم برای پیگیری عدالت است. به گفته «تیموثی کلی» قاضی آمریکایی، خانواده لوینسون احتمالا بخش اندکی از مبلغ اعلام شده را دریافت خواهند کرد.

گفتنی است، قرار است غرامت‌های مذکور از محل صندوق ویژه‌ جریمه‌های ناشی از نقض تحریم‌ها تامین شود.

کشورمان بارها اعلام کرده که لوینسون خاک ایران را به مقصدی نامعلوم ترک کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۰:۳۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
سلام چرا دادگاه های ایران در برابر جنایات آمریکا ادعای خسارت نمی کنند . مصادره کشتی های آمریکایی در خلیج فارس یکی از این رای ها می تواند باشد
آخرین اخبار