طرح احداث ۵ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری به دست رژیم اشغالگر

به دنبال اشغالگری و تصرف غیرقانونی کرانه باختری، رژیم صهیونیستی اقدام به صدور مجوز برای احداث چند هزار واحد مسکونی در این منطقه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه العربی، در ادامه تصرف غیرقانونی و تجاوز به کرانه باختری، رژیم اشغالگر مجوز احداث ۵ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در این منطقه را صادر کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی امروز (یک‌شنبه) گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیرشان، در نشست روز سه‌شنبه کابینه اقدام به صدور مجوزی برای ساخت ۵ هزار و ۴۰۰ خانه جدید در کران باختری کرده است.

نتانیاهو این اقدام متجاوزانه را در حالی انجام داده که در زمان عادی‌سازی روابطش با امارات و بحرین مدعی بود طرح الحاق اراضی اشغالی به کرانه باختری را به تعویق انداخته است.

براساس قوانین بین‌المللی هرگونه ساخت و سازی از سوی صهیونیست‌ها در کرانه باختری ممنوع و غیرقانونی است.

جلسه‌ای در این خصوص در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۱ مهر) به ریاست نتانیاهو برگزار خواهد شد تا دستوراتی در خصوص مجوزش بیان کند.

دادگاه کیفری بین المللی نیز در ماه‌های اخیر در تلاش بوده تا تحقیقات جنایات جنگی در مورد فعالیت رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه را آغاز کند.

ماه گذشته سازمان ملل از تخریب نزدیک به ۴۰۰ ساختمان متعلق به فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی از ماه مارس به این سو خبر داده است.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: «رژیم صهیونیستی از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، به طور میانگین هر ماه نزدیک به ۶۵ ساختمان وابسته به فلسطینیان را در کرانه باختری تخریب کرده یا به مصادره خود درآورده است.»

رژیم صهیونیستی علاوه بر تخریب منازل فلسطینیان مدتهاست که سودای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را در سر می‌پروراند. پروژه تجاوزکارانه‌ای که برغم هیاهو‌های اولیه مقامات صهیونیست، مدتی است به دلایل نامعلوم مسکوت مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار