بی‌اعتمادی مردم فرانسه به اقدامات دولت در مقابله با کرونا

در حالی ویروس کرونا در فرانسه دارد افسار گسیخته گسترش پیدا می‌کند که مردم به اقدامات دولت در زمینه مقابله با این بیماری کاملا بی‌اعتماد شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه «ب اف ام تی وی»، نگرانی در میان مردم فرانسه در مورد شیوع کرونا هیچ گاه تا این اندازه بالا نبوده است. ۷۳ درصد مردم فرانسه می‌گویند به شدت در این زمینه نگران هستند. این آمار طی یک هفته با افزایش ۴ درصدی همراه بود.

 ویروس کرونا فعالانه در فرانسه در حال گسترش است. با ثبت ۱۶ هزار و ۹۷۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت رکورد موارد جدید در این کشور شکسته شد.

در عین حال میزان اعتماد به دولت برای مقابله موثر با همه گیری هم به پایین‌ترین سطح رسیده است. تنها ۳۵ درصد مردم فرانسه به مقابله موثر دولت با شیوع همه گیری کووید -۱۹ باور دارند. در مقابل ۶۴ درصد مردم هیچ اعتمادی در این زمینه به دستگاه‌های اجرایی ندارند.

از دیدگاه ۴۱ درصد مردم دولت تدابیر لازم برای مقابله با همه گیری را اتخاذ نکرده است. این آمار در یک هفته با افزایش ۴ درصدی همراه بود. ۴۵ درصد مردم نیز معتقدند از حالا باید تدابیر محدودکننده‌ای به منظور جلوگیری از شیوع کووید -۱۹ اعمال شود.

این تصمیمات می‌تواند به افکار عمومی اطمینان دهد. تصمیماتی مانند تعطیلی کافه‌ها در پاریس می‌تواند برای مردم اطمینان بخش باشد. ۶۳ درصد مردم با این تصمیمات موافق هستند.

دولت فرانسه قرار است امروز از تدابیر محدود کننده احتمالی جدید خبر دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار