برداشت لوبیا از مزارع میامی آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی میامی از آغاز برداشت لوبیا از مزارع این منطقه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۷۰ تن از این محصول در سطح شهرستان برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اصغر محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: ۸۳۱ هکتار از مزارع این شهرستان میامی که بیشتر به‌ صورت دیم در آن ها کشت می شود در منطقه کالپوش قرار دارد.

او افزود: از این میزان ۵۰۶ هکتار به لوبیا چیتی، ۱۹۵ هکتار لوبیا سفید و ۱۳۰ هکتار به کشت لوبیا قرمز اختصاص دارد.

محمدی ادامه داد: میانگین عملکرد تولید این محصول ۴۵۰ کیلوگرم در هر هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی بیان کرد: کشت لوبیا به‌ عنوان یکی از مهمترین محصولات بهاره میامی است و کالپوش به عنوان قطب تولید این محصول در منطقه شناخته شده است.

او با توجه به اینکه پرورش گیاه لوبیا به آب زیادی احتیاج دارد تصریح کرد: توزیع ارقام جدید با کاهش طول دوره رشد و استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین برای استفاده بهینه آب مناسب است که دربخش مرکزی این شهرستان دنبال می‌شود.

محمدی گفت: نبودکارگاه بوجاری و بسته‌بندی لوبیا در راستای اشتغالزایی در بخش کالپوش از مشکلات عمده کشاورزان این منطقه محسوب می شود.

بیش از ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است.

میامی هر سال با تولید حدود ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و باغی، ۴۰ درصد تولیدات کشاورزی استان سمنان را به خود اختصاص می دهد.

از مجموع ۲۳ هزار هکتار زمین قابل کشت این شهرستان حدود ۱۵ هزار هکتار به گندم دیم و آبی و باقی به کشت آفتابگردان ، کلزا ، چغندر قند و انواع حبوبات اختصاص دارد.

شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار تن جمعیت با ۲ بخش کالپوش و مرکزی در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.