برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز علیه آل‌سعود در استانبول به مناسبت سالروز قتل خاشقچی

همزمان با سالروز قتل خاشقچی، شماری از فعالان حقوق بشری در مقابل کنسولگری عربستان در استانبول تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه «عربی ۲۱»، تعدادی از فعالان و مسئولان  سیاسی از چند کشور مختلف روز جمعه در مقابل کنسولگری عربستان در استانبول تظاهراتی برپا کردند. آن‌ها خواستار محاکمه فوری قاتلان جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی شدند.

مرکز روزنامه‌نگاران عرب در ترکیه این گردهمایی را ترتیب دادند. «یاسین اقطای» مشاور «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه ضمن حضور در این تجمع اعتراضی، در مراسم افتتاح بنای یادبود خاشقچی در مقابل کنسولگری عربستان هم حاضر شد. یاسین اقطای تاکید کرد که هدف او از حضور در این مراسم، یادآوری موضوع خاشقچی به تمام جهانیان است.

وی طی مصاحبه‌ای خاطرنشان کرد که قاتلان خاشقچی از روی عمد، این جنایت را ترتیب داده‌اند. وی این را هم گفت که دستگاه قضایی ترکیه، موضوع قتل خاشقچی را همچنان دنبال می‌کند. وی ضمن انتقاد از دستگاه قضایی عربستان، تصریح کرد که آل‌سعود به دنبال برقراری عدالت نیست.

«ایمن نور» یکی از مخالفان حکومت عبدالفتاح السیسی در مصر که در این گردهمایی حضور داشت، گفت که دوستان خاشقچی و حامیان دموکراسی حاضر در منطقه، برای مجازات قاتلان خاشقجی تلاش خواهند کرد.

گفتنی است، در دوم اکتبر سال ۲۰۱۸، جمال خاشقچی پس از مراجعه به کنسولگری کشورش در استانبول، هرگز از این مکان خارج نشد و به قتل رسید. براساس اطلاعات منتشر شده، خاشقچی به دستور مستقیم «محمد بن سلمان»، به قتل رسیده است. دادگاه کیفری عربستان، حکم اعدام عاملان قتل خاشقچی را لغو کرد و تنها به صدور احکامی در خصوص حبس ابد هشت متهم بسنده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار