گزیده اخبار آموزش و پرورش در هفته گذشته؛

از امکان اخذ دیپلم ایرانی برای دانش آموزان خارجی تا بارکد دار شدن کتب درسی

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره تغییرات در کتاب‌های درسی و شرایط اخذ دیپلم ایرانی برای خارجی‌ها گذشت.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره «صفحات کتاب درسی بارکد دار می‌شود»، « دلایل منتفی شدن توزیع سیم‌کارت شاد» و «امکان اخذ دیپلم ایرانی برای دانش آموزان خارجی فراهم شد» سپری شد.

صفحات کتاب درسی بارکد دار می شود

محسن حاجی‌ميرزايی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای سال تحصیلی آینده بر این موضوع کار می کنیم که هر صفحات کتاب بارکد داشته باشد تا آموزش مجازی تسهیل شود.

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد مدرسه مجازی ایرانیان خبر داد و گفت: مرکز این مدرسه در دبی بوده و تمام محتوای درسی در این دیتا بیس قابل دسترسی است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در ۴۳ کشور مدرسه ایرانی داریم، گفت: ۶۲ شهر با ۹۵ مدرسه پذیرای دانش آموزان ایرانی خارج از کشور هستند که ۸۲ مدرسه دولتی هستند و اخیرا شرایطی فراهم شده است که مدارس غیردولتی در خارج از کشور هم داشته باشیم.

او ادامه داد: همه افرادی که علاقه مند به آشنایی و تحصیل هستند از طریق این مدرسه مجازی امکان بهره مندی از آموزش ها را دارند.

زبان اشاره، ارتباطات را تسهیل می‌کند

جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید به اینکه زبان اشاره ارتباطات را تسهیل می‌کند، گفت: ابتدایی‌ترین راه ارتباط، زبان حرکت بوده است که امروز به زبان اشاره موسوم است. یکی از اقداماتی که به آن معتقدیم باید انجام شود و امروز به وفاق رسیدیم آموزش زبان اشاره به سبک ایرانی است.

او ادامه داد: دردوره کرونا هم آموزش و پرورش ساکت نبود و همانطور که کادر درمانی و بهداشتی فعالیت داشتند، ما نیز آموزش برای کادر درمانی که در مواجهه با بیماران کرونایی ناشنوا بودند را در دستور کار داشتیم.

رئیس آموزش و پرورش اشتثنایی گفت: بسیار تلاش کردیم که خواسته درست ناشنوایان را در عصر کرونا و مدرسه تلویزیونی محقق کنیم. امروزه در تمام آموزش‌های تلویزیونی زبان اشاره به کار گرفته شده است و معلمانی هم برای آموزش اشاره داریم.

سیاستگذاری برای ساماندهی مهدکودک‌ها در صورت لزوم

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش  وپرورش درباره آمار و ارقامی که به اجرای سند بنیادین منسوب می‌شود، گفت: این آمار و ارقام براساس اقداماتی است که قرار است هر معاونت آن را انجام دهد و شاخص اصلی اجرای سند نیست. من معتقدم که نگاهمان را به مساله سند باید به نوعی داشته باشیم که مثل نگاه کلان به قانون اساسی باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف ساماندهی مهد‌های کودک گفت: در این موضوع کسر قانونی وجود ندارد، بلکه تاکید بر اجرا داریم که به دنبال این موضوع بیانات مقام معظم رهبری مورد توجه مجدد دستگاه‌ها قرار گرفته، آموزش و پرورش هم در شورای معاونان این موضوع را مورد توجه داده است. در این کار ساماندهی قریب الوقوعی داریم که اگر در جایی نیازمند سیاستگذاری شویم شورای عالی آموزش و پرورش ورود خواهد کرد. در بخش نطارت هم وظایفی داریم که راهکار‌هایی برای آن اتخاذ می‌کنیم.

دلایل منتفی شدن توزیع سیم‌کارت شاد

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه سرانجام سیم کارت شاد به کجا رسید؟ اظهار کرد: آموزش و پرورش قرار نبود کاری انجام دهد؛ برخی اپراتور‌ها مدعی بودند که می‌توانند سیم‌کارت شاد را تولید کنند، اما به دلیل اینکه وزارت ارتباطات با محدودیت شماره رو به رو است، این موضوع کاملا منتفی شد.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: البته در تلاش هستیم تا برای ارائه سرویس‌های ایمن تدابیری در وزارت ارتباطات اندیشیده شود.

امکان اخذ دیپلم ایرانی برای دانش آموزان خارجی فراهم شد

غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور از قطعی شدن ضوابط و شرایط امکان اخذ دیپلم ایرانی برای دانش آموزان خارج از کشور خبر داد و گفت: مدرسه مجازی ایرانیان را در خارج از کشور راه اندازی کردیم تا در کنار مدارس، آموزش از راه دور در شرایط کرونایی برای این افراد فراهم شود.

او ادامه داد: ایرانیانی که در خارج از کشور هستند و برای مدتی در ایران تحصیل نمی‌کنند، امکان حضور در این مدارس را دارند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور بیان کرد: در این مدارس، ایرانیان مقیم خارج از کشور و محصل در مدارس غیر ایرانی می‌توانند همزمان با تحصیل در مدارس خارجی، دیپلم ایرانی هم بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.