ستاد مرکزی اربعین:

مرز‌های زمینی عراق مسدود و تمامی پرواز‌ها متوقف است

ستاد مرکزی اربعین حسینی در اطلاعیه شماره ۵ اعلام کرد: تمام مرزهای زمینی بین دو کشور ایران و عراق مسدود و فعلا تمامی پروازهای بین دو کشور نیز متوقف است.

مرز‌های زمینی عراق مسدود و تمامی پرواز‌ها بمتوقف استبه گزارش حوزه دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه شماره ۵ ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به انتشار اخباری در خصوص اظهار نظر در دولت عراق در خصوص مراسم اربعین حسینی(ع) در تعدادی از خبرگزاری‌ها بدون هرگونه کسب اطلاعی از این ستاد، آمده است: مجدداً به اطلاع مردم عزیز مسلمان و قانونمدار کشورمان می رساند دولت عراق در ملاقاتها و تماس متعددی که قبل از ماه صفر با مسئولین کشور داشته بر عدم پذیرش هرگونه زائر خارجی تاًکید کرده است.

در اطلاعیه شماره ۵ستاد مرکزی اربعین حسینی آمده است؛ با توجه به شرایط حاد شیوع بیماری کرونا در دو کشور ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز هر گونه سفر را ممنوع اعلام کرده است.

در این اطلاعیه همچنین با تاکید بر ممنوعیت هر گونه سفر برای مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در سالجاری، اعلام شده است؛ همکاری بسیار ارزشمند مردم عزیز برابر روال فعلی ادامه یافته و از خبرگزاریها و رسانه های گرانقدر کشور نیز انتظار می رود اخبار مربوطه به موضوع راهپیمایی اربعین حسینی(ع)را از ستاد مرکزی اربعین و اطلاعیه های صادره اخذ و بازنشر کنند تا برخی از اخبار صادره مورد بهره برداریدهای سو احتمالی واقع نگردد.

متن کامل اطلاعیه به شرح ذیل است؛

( اطلاعیه شماره ۵)

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الحسین مصباح الهدی و سفینهً النجاهً

به استحضار مردم شریف و عزادار سالار شهیدان اباعبدالله ااحسین وشهیدان عاشورای حسینی(ع) میرساند روز گذشته تعدادی از خبرگزاریها متاًسفانه بدون هرگونه کسب اطلاعی از این ستاد اخباری رادر خصوص اظهار نظر در دولت عراق در خصوص مراسم اربعین حسینی(ع) پخش نمودند.

فلذا بدینوسیله مجدداً به اطلاع مردم عزیز مسلمان و قانونمدار کشورمان می رساند دولت عراق در ملاقاتها و تماس متعددی که قبل از ماه صفر با مسئولین کشور داشته بر عدم پذیرش هرگونه زائر خارجی تاًکید نموده ضمن آنکه کلیه مرزهای زمینی مسدود و فعلا تمامی پروازهای بین دو کشور نیز متوقف میباشد. لازم بذکر است با توجه به شرایط حاد شیوع بیماری کرونا در دو کشور ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز هر گونه سفر را ممنوع اعلام نموده است.

بدینوسیله ضمن تاًکید موکد بر ممنوعیت هر گونه سفر برای مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در سالجاری. انتظاردارد همکاری بسیار ارزشمند مردم عزیز برابر روال فعلی ادامه یافته و از خبرگزاریها و رسانه های گرانقدر کشور نیز انتظار دارد اخبار مربوطه به موضوع راهپیمایی اربعین حسینی(ع)را از ستاد مرکزی اربعین و اطلاعیه های صادره اخذ و باز نشر نموده تا برخی از اخبار صادره مورد بهره برداریهای سوء احتمالی واقع نگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی راد
۲۱:۳۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
یکی توضیح بده نامه ی موافقت دولت عراق که خبرگذاریهاهم به همون استناد کردن پس چیه؟که اجازه ورود ۲۵۰ موکب اما هر کدام نهایتا" تا۱۰نفر خدمه و ۱۵۰۰ زائر از هر کشوری فقط ازطریق هوایی نجف و بغداد و با مهلت اقامت تا۲روز بعد اربعین هست را میده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
چرا نمی زارن مردم به زیارت برن. امام حسین اونقدر قدرت داره که زوارش رو در مقابل کرونا نگهداری کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
چرا بعضی ها متوجه نیستند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
کرونا فقط تو زیارت و نماز ها و مساجد و کربلاست؟؟آیا مرزهای ترکیه هم بسته هست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۶:۳۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
اونوقت چرا ترکیه باز شده.فقط عراق کرونا داره؟آنتالیا سالمه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
سلام پس چرا میگن کشور عراق از هر کشوری اجازه داده 1500نفر در مراسم اربعین شرکت کنن☝
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
یه سری ها میرن.
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۲۲:۳۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه باعث و بانیش
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۲۱:۳۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
فقط جاده چالوس وهراز ترکیه آنتالیا و دوبی بازه!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
ما آرام نخواهیم نشست و با تمام قدرت به مرزهای عراق هجوم خواهیم برد و از سپاه توقع داریم که با قدرت ما را در این مسیر حمایت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
دولت امسال راحت شد از اتوبوس و ...کرونا هم بهانه است آخه کی تو راه کربلا کرونا میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
تمام مشکلات سیاسی اقتصادی بهداشتی تورم و .....را ول کرده چسبیده اید به راهپیمایی اربعین؟
مگر در سالهای نه چندان دور که این راهپیمایی نبود برای عزاداری مشکل پیش آمد؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۸:۳۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
چرا مرزهای ما بازه عراقی ها میان ایران من امروز حداقل پنج تا اتوبوس دیدم از عراق آمدن ایران فقط ما کرونا داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
هیچ جای دنیا کرونا نیست فقط ایران و عراق است اونم جایی که خدا گفته خاکش شفاست مگه میشه آدم بره زیارت امام حسین مریض بشه امام حسین شفا میده فقط مریض نمیکنه ای کاش حاج قاسم زنده بود ما از سپاه میخوایم از ما پشتیبانی کنه تا بتونیم برمی زیارت
آخرین اخبار