تحریم ۱۹ فرد و نهاد مرتبط با سوریه از سوی آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۹ فرد و نهاد مرتبط با سوریه را تحریم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی، وزارت خزانه داری آمریکا امروز، چهارشنبه، ۶ فرد و ۱۳ نهاد مرتبط با سوریه را تحریم کرد.

همچنین خبرگزاری رویترز نوشت: طبق آنچه پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا منتشر کرده، این کشور روز چهارشنبه دور جدیدی از تحریم‌ها را بر سوریه اعمال کرد که ۱۳ نهاد را علاوه بر شماری از افراد مورد تحریم قرار داد.


بیشتر بخوانید: اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه / نام پسر بشار اسد در لیست تحریم‌ها قرار دارد


این وزارتخانه همچنین مدعی شد اکنون زمان حل و فصل مسالمت‌آمیز مسائل سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ رسیده است.

همچنین پایگاه خبری دویچه وله اعلام کرد آمریکا ۱۷ شخص و شرکت سوری را تحریم کرد. وزارت خزانه داری آمریکا، رئیس بانک مرکزی و ۱۶ شخص و شرکت سوری را به فهرست سیاه تحریم‌های خود افزود.

بر اساس این گزارش تحریم‌ها افراد و شرکت‌های نزدیک به خانواده رئیس جمهور سوریه را در بر می‌گیرد و ادعا می‌کند اموال و دارایی‌های آن‌ها در آمریکا بلوکه خواهد شد و هرگونه معامله با آن‌ها مجازات در پی دارد. نام «حاسیم کرفول» مدیرکل بانک مرکزی سوریه و «حسام لوقا» رئیس سازمان اطلاعات این کشور نیز در این فهرست دیده می‌شود.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در توییتر با تکرار ادعا‌های قبلی خود علیه دولت سوریه نوشت: تحریم وابستگان رژیم سوریه تا زمان دست کشیدن اسد و عواملش از خشونت علیه مردم ادامه خواهد داشت. او در ادامه مدعی شد: «ما امروز ۱۷ مهره شاخص نظامی، دولتی و تجاری سوریه را تحریم کردیم. اقدامات آن‌ها به بهای قربانی شدن مردم سوریه و تشدید رنج آن‌ها تمام شده است. تنها راه پیش‌رو، قطعنامه ۲۲۵۴ است.»

قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت خواهان توقف حمله به غیرنظامیان، مذاکره با گروه‌های مخالف و انتقال قدرت با انتخابات تحت نظارت سازمان ملل شده است.

در این فهرست همچنین نام «خدر طاهر بن‌علی» بازرگان و سرمایه‌دار سوری و شماری از دفاتر و شرکت‌های مرتبط با او نیز به چشم می‌خورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار