افزایش بی‌سابقه بودجه دفاعی ژاپن

وزارت دفاع ژاپن امروز بودجه دفاعی بی‌سابقه این کشور را که معادل ۵۲ میلیارد دلار است، اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع ژاپن چهارشنبه از بودجه بی سابقه دفاعی این کشور معادل ۵۲ میلیارد دلار رونمایی کرد و از پارلمان خواست برای سال مالی آینده که از اول آوریل ۲۰۲۱ شروع می‌شود به این بودجه ۵ هزار و ۴۹۰ میلیارد ینی رای دهد.

این نهمین افزایش پیاپی بودجه دفاعی ژاپن است که در مقایسه با بودجه سال مالی کنونی افزایش ۳.۶ درصدی را نشان می‌دهد. به ویژه آنکه این کشور در نظر دارد به دو ناو جنگی جدید و یک زیردریایی با هزینه‌ای بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار دست یابد. توکیو همچنین برای جایگزینی جنگنده‌های میتسوبیشی F-۲ خود آماده می‌شود. این طرح نیازمند هزینه‌های تحقیقاتی و توسعه بالا طی چندین سال است.

با این حال وزارت دفاع تقاضای منابع مالی ویژه‌ای برای جایگزینی سپر دفاع موشکی زمینی که دولت در ماه ژوئن از آن صرف نظر کرد مطرح نکرده است. این سیستم که قرار بود در دو منطقه ژاپن مستقر شود نگرانی‌های بسیاری نزد مردم محلی ایجاد کرد. به علاوه موانع فنی خطر افزایش هزینه‌ها را که پیش از آن ۴.۲ میلیارد دلار برآورد شده بود به دنبال داشت. دولت متعهد شده است که تا پایان سال جاری جایگزینی برای این طرح بیابد.

پیش از استعفای شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن، در اواسط ماه سپتامبر به دلیل مشکلات پزشکی، او بر لزوم تقویت دفاع ضد موشکی کشور تاکید داد. یوشیهیده سوگا، جانشین و دست راست سابق او نیز به نظر می‌رسد همین خط مشی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار