بانوان فدراسیون انجمن های ورزشی در مسیر شکوفایی

لیلا سادات محمدیان، نائب رئیس بانوان فدراسیون انجمن‌های ورزشی، درباره فعالیت بانوان این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

لیلا سادات محمدیان، نائب رئیس بانوان فدراسیون انجمن‌های ورزشی در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: من دی ماه ۹۸ وارد مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی شدم. بررسی‌های من و صحبت با نائب رئیس های بانوان انجمن‌ها و شرح وظایف آن‌ها، نیازمند یک ماه زمان بود. در نهایت اقداماتی که انجام شده بود و وضعیت تقویم کاری را ارزیابی کردم.

کمبود بودجه، اداره امور را دشوار می‌کند

محمدیان ادامه داد: فدراسیون انجمن‌های ورزشی، ۲۰ انجمن دارد و یک مجموعه بسیار بزرگ است. مدیریت این فدراسیون کار سختی است که به خلاقیت زیاد نیاز دارد. ورزش با اقتصاد ارتباط نزدیکی دارد و اگر بودجه کافی تامین نشود، به ثمر نشستن بسیاری از اقدامات سخت خواهد بود.

نائب رئیس، نیازمند داشتن شرح وظایف است

نائب رئیس بانوان فدراسیون انجمن‌های ورزشی تصریح کرد: در بدو ورود به فدراسیون انجمن‌های ورزشی، با انجمن‌های مختلف نشست داشتم و صحبت‌های آن‌ها را شنیدم. هیچ تعریفی برای شرح وظایف نائب رئیس پیش بینی نشده است.

خبر‌های خوبی برای نائب رئیسان در راه است

محمدیان در ادامه اضافه کرد: در زمان محمد علیپور، رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی، اتفاق خوبی افتاد و آیین نامه‌ای برای انجمن‌ها تدوین شد. علیپور پیش نویس آیین نامه را تهیه کرده و تصویب هم شده است. متاسفانه انجمن‌ها آیین نامه نداشتند. آیین نامه مذکور در مجمع سالیانه به وزارت ورزش نیز ارائه شد تا آن‌ها نیز نظر خود را اعلام کنند.

بانوان انجمن‌ها، خوش درخشیده اند

لیلا سادات محمدیان بیان کرد: بزرگترین حسن فدراسیون انجمن‌های ورزشی که من مایل به ادامه همکاری با آن هستم، حضور علیپور است. محمد علیپور، فرد بسیار باتجربه و قدیمی است که خوشبختانه توجه ویژه‌ای به ورزش بانوان دارد. بانوان ما در انجمن‌های متفاوت واقعا خوش درخشیده اند.

نبود شرح وظایف، خدمت به ورزشکاران را با چالش مواجه می‌کند

محمدیان ادامه داد: در نهایت متوجه شدم مشکلات ریشه‌ای هستند و اگر شرح وظیفه نداشته باشم، نمی‌توانم قدم مثبتی بردارم. محمد علیپور، رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی، پذیرفت در بحث شرح وظیفه نائب رئیس‌ها بازنگری داشته باشیم و در جلسه هیئت رئیسه هم به من اجازه داد که مواردی را به آیین نامه اضافه کنم و به نوعی برای بانوان جایگاهی در نظر بگیریم تا با توانایی بیشتری فعالیت کنند.

فرهادی زاد، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش، قول همکاری داده است

او افزود: جلسه‌ای با مهین فرهادی زاد، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان داشتم و این موضوعات را مطرح کردم. او از این پیشنهاد استقبال کرد و بنا شد یک نسخه از آیین نامه را برای او ارسال کنیم تا با بررسی کارشناسان شرایط خوبی برای بانوان پیش بینی شود.

کادر سازی در بخش بانوان انجمن‌ها، موضوعی بسیار مهم است

نائب رئیس بانوان فدراسیون انجمن‌های ورزشی اظهار کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا، همه سعی کردند از فضای مجازی استفاده کنند و در بحث آموزش تمرکز زیادی داشته باشند. مسئله‌ای که در انجمن‌ها برای من بسیار اهمیت دارد، موضوع کادر سازی است. بانوان انجمن‌ها باید بتوانند در زمینه مربیگری و داوری کادر سازی کنند و مستقل شوند. به هیچ وجه مخالف حضور آقایان نیستم، اما اعتقاد دارم در صورت حضور آقایان فرصت کمتری برای بروز توانایی بانوان فراهم می‌شود. معتقد هستم چیزی کم نداریم و در برخی مواقع می‌توانیم پیشتاز هم باشیم. باید در بخش فنی از حضور آقایان استفاده کرد و آموزش دید؛ نه اینکه کار را به آن‌ها واگذار کرده و خودمان کنار برویم.

جوانان ما در همه عرصه‌ها توانمند هستند

محمدیان ادامه داد: خوشبختانه انجمن‌ها،کلاس‌های آموزشی را آغاز و کلاس‌های مربیگری و داوری را پیگیری کرده اند. افراد شرکت کننده در کلاس‌های بین المللی، نیازمند آشنایی با زبان انگلیسی هستند و من خوشحالم جوانان به این امر مهم هم پرداخته اند و بسیاری از آن‌ها دو زبانه هستند که این عاملی برای پیشرفت آن‌ها است.

نیازمند حمایت بیشتر مراجع ذی ربط هستیم

محمدیان در پایان تصریح کرد: بزرگترین مشکل انجمن‌های ما بودجه ناچیزی است که به آن‌ها تعلق می‌گیرد. اداره امور با توان کم اقتصادی بسیار سخت است. قهرمانی در فدراسیون‌های دیگر که مقام دوم آسیایی را کسب کرده است، توسط فدراسیون حمایت می‌شود و حتی حقوق نیز دریافت می‌کند؛ اما در انجمن‌های ما قهرمان آسیا با هزینه خود در مسابقات شرکت می‌کند و هیچ اتفاقی رخ نداده و حمایت نمی‌شود. این رشته‌ها، توسط وزارت ورزش و جوانان تایید شده اند ونباید به حال خود گذاشته شوند. ما چندین رشته المپیکی و آسیایی داریم که بسیار پرمدال هستند. امیدوارم در این زمینه، وزارت ورزش و فدراسیون به ما کمک کنند. من هم به عنوان نائب رئیس، هر کاری بتوانم انجام خواهم داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار