در دیدار استاندار گیلان با معاون اول رئیس جمهور مطرح شد؛

اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در گیلان و خسارت‌های ناشی از سیل در تالش/ در تنظیم قیمت برنج منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مدنظر قرار گیرد

زارع در دیدار با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور؛ گزارشی از اجرای طرح های های اقتصاد مقاومتی در گیلان و نیز خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در تالش بیان کرد و خواستار آن شد که در تنظیم قیمت برنج، منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  ارسلان زارع ، استاندار گیلان،  در دیدار با  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، گزارشی از میزان خسارت‌های وارده ناشی از سیل اخیر در شهرستان تالش ارائه کرد و گفت: باتوجه به زیرساخت‌های فرسوده موجود در منطقه و قرارگرفتن در آستانه فصل سرما، نیازمند شتاب در تأمین اعتبار ارزیابی شده به منظور بازسازی و جبران خسارت‌های وارده به تأسیسات زیربنایی و واحد‌های مسکونی هستیم.

او  همچنین خواستار افزایش سهم استان در تسهیلات کرونا برای حمایت از مشاغل آسیب دیده ناشی از این بیماری شد و گزارشی از اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان نیز ارائه کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به تلاش شالیکاران و اهتمام آنان به تولید برنج به‌عنوان یکی از کالا‌های اساسی و نیز خسارت‌های وارده به آنان براثر بارش‌های شدید باران در فصل زراعی اخیر اشاره کرد و خواستار تنظیم قیمت برنج به نحوی که منافع آن شامل تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشد، شد.

زارع در ادامه به نقش و توجه ویژه بازرگانان در انجام وظایف خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایستادگی مقابل تحریم‌ها و همچنین رونق و جهش تولید اشاره کرد و گفت: بازگشت ارز صادراتی به صادرکنندگان و تولیدکنندگان مورد انتظار جدی آنان است چراکه عدم تحقق این امر موجب ضرر و از بین رفتن مزیت رقابتی کالا می‌شود.

او همچنین تالاب انزلی را یکی از ظرفیت‌های خدادادی برای استان و مورد توجه جدی مردم و علاقمندان به حوزه طبیعت و محیط زیست عنوان کرد و افزود: تخصیص اعتبارات پیش‌بینی شده در راستای احیاء مجدد و جلوگیری از مرگ این تالاب بین المللی مورد انتظار است.

استاندار گیلان در ادامه خواستار تأکید معاون اول رئیس جمهوری به وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست کشور مبنی بر لزوم شتاب بخشی به تعیین تکلیف محدوده تالاب انزلی براساس کنوانسیون رامسر شد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.