قائمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصلاحات از فضای پدرخواندگی عبور کرده است

فعال اصلاح طلب درباره احتمال حضور  موسوی خوئینی‌ها بر کرسی ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان توضیحاتی ارائه کرد.

اصلاحات از فضای پدرخواندگی عبور کرده استقربانعلی قائمی فعال سیاسی اصلاح طلب  در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به احتمال حضور  موسوی خوئینی‌ها بر کرسی ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: این موضوع صرفا یک احتمال است اما به طور کلی شنیده ها حکایت از این دارد که جریان اصلاحات به دنبال یک تغییر در روند شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات است.

او ادامه داد: آنچه که درباره موسوی خوئینی ها می‌توان مطرح کرد این است که او مدت‌های مدیدی است که در صحنه سیاسی کشورمان حضور معناداری ندارد ، بسیاری از افراد مخصوصا در ده‌های اخیر صرفا در مقاطعی در سپهر سیاسی کشور آفتابی شدند و سعی کردند که نظرات خود را به مخاطبان خود اعلام کنند، اما تا آنجا که من می‌دانم طیف اصلاح طلب از گرایش به پدرخواندگی عبور کرده و در تلاش است تا دیگر افراد را به عنوان تصمیم گیر خود انتخاب نکند.


بیشتر بخوانید

آیا محسن رضایی نامزد وصلت با پاستور می‌شود؟


قائمی افزود: معتقدم که حضور آقای موسوی خوئینی‌ها صرفا در حد یک توصیه است اما طبیعتا باید نظرات مختلف را شنید؛ اما به نظرم اقبال چندانی در مجموعه اصلاحات نسبت به حضور او و  بسیاری از اصلاح طلبانی که امروز مدعی هستند و صرفا ادعای اصلاح طلبی دارند وجود ندارد.

فعال سیاسی اصلاح طلب، در تشریح مفهوم پدرخواندگی در اصلاحات هم گفت: مفهوم پدر خواندگی یعنی هنوز افرادی در طیف اصلاح طلب وجود داشته که احساس می‌کنند همه باید نظرات آنها را بدون چون و چرا بپذیرند و هیچ جایی هم  برای اظهار نظر دیگران حتی اگر هم اندیشه با آنها باشند قائل نیستند.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت بیان کرد: مجموعه اصلاح طلبان افرادی هستند که صاحب رای و نظر بوده و کشورشان را دوست دارند، پس معتقدم تا زمانی  که ساز و کار مشخصی برای نمایندگی و مدیریت مجموعه اصلاح طلبان در کشور وجود نداشته باشد، اوضاع این چنین است.

او ادامه داد: شورای عالی اصلاح طلبان اگر نتواند خود را به روز کند و ساز و کاری متناسب با شرایط کنونی اصلاح طلبان ایجاد نکند محکوم به شکست است؛ اصلاحات امروز در تلاش است تا به هر طریقی  از این شرایطی که دچار آن شده خارج شود؛ زیرا بخش قابل توجهی از این شرایط متاثر از عملکرد اصلاح طلبان است و عناصر بیرونی کم تر در آن تاثیرگزار هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار