وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

دلایل منتفی شدن توزیع سیم‌کارت شاد/ تعطیلی مدارس تابع نظر ستاد کرونا است

حاجی میرزایی گفت: برخی اپراتور‌ها مدعی بودند می‌توانند سیم‌کارت شاد را تولید کنند، اما بنا به دلایلی این موضوع کاملاً منتفی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش یاد یاران و در جمع خبرنگاران درباره حضور امروز خود در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: نمایندگان مجلس درباره وضعیت نیرو‌های حق التدریس، آموزشیاران نهضت، خرید خدماتی و همچنین بازگشایی مدارس سوالات و ابهاماتی داشتند که به آن پاسخ داده شد.

او درباره تعطیلی مدارس با توجه به شرایط وخامت شیوع کرونا گفت: ما موظف هستیم که انواع آموزش را پیش بینی و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم و مرجع صلاحیت دار برای اینکه آیا حضور افراد در مدارس ضرر دارد یا خیر ستاد ملی کرونا بوده که طبق مصوبه اخیر در مناطقی که مشکلات حاد باشد به پیشنهاد وزارتخانه‌های بهداشت و کشور اختیاراتی تفویض می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همواره اعلام کردیم که حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است و آموزش افرادی که در مدرسه حاضر می شوند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خواهد بود ضمن آنکه خطری که در مدرسه دانش آموز را تهدید می کند بیشتر از سایر فضا‌ها نیست.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: تا کنون هم گزارشی دریافت نکردیم که مشکلی به وجود آمده باشد؛ چراکه هم ما و هم خود خانواده‌ها مراقب هستیم  و اگر ستاد کرونا تشخیص دهد همین حضور محدود دانش آموزان که هم‌اکنون ۲۰ درصد است، تغییر می‌کند.

او با اشاره به اینکه مدارس حلقه اتصال ما با معلمان و دانش آموزان هستند، گفت: مدارس ما باز و فعال هستند، اما وضعیت تعطیلی و حضور را ستاد ملی کرونا مشخص می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه سرانجام سیم کارت شاد به کجا رسید؟ اظهار کرد: آموزش و پرورش قرار نبود کاری انجام دهد؛ برخی اپراتور‌ها مدعی بودند که می‌توانند سیم‌کارت شاد را تولید کنند، اما به دلیل اینکه وزارت ارتباطات با محدودیت شماره رو به رو است، این موضوع کاملا منتفی شد.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: البته در تلاش هستیم تا برای ارائه سرویس‌های ایمن تدابیری در وزارت ارتباطات اندیشیده شود.

ظرفیت شاد سه برابر می شود

وزیر آموزش و پرورش درباره رایگان شدن اینترنت شبکه شاد اظهار کرد: کسانی که از بستر شاد استفاده می‌کنند اینترنت شان رایگان است، سرعت این شبکه هم پایین نیست و مشکلاتی که در شاد وجود دارد به جهت این است که ۱۹۷ هزار معلم ما ثابت نیستند و شامل آموزشیاران نهضت و معلمان خرید خدمات آموزشی و... می‌شود؛ بنابراین یکی دو هفته طول می کشد تا کلاس‌ها شکل گیرد.

او بیان کرد: رفع بخشی از مشکلات شبکه شاد که مربوط به تقویت زیرساخت‌های فنی می‌شود اکنون در حال انجام است و ظرفیت آن سه برابر می‌شود.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه نرم افزار بومی داریم که ۵۵۰ هزار کلاس درس را مدیریت می‌کند، گفت: شبکه آموزشی شاد در برخی موارد با مشکلاتی رو به رو است که طی یک هفته آینده به تدریج رفع می‌شود.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی خانواده‌ها مدعی هستند که مدارس کلاس حضوری برگزار نمی‌کنند، علت چیست، گفت: قطعا این‌ها تخلف است و خانواده‌ها باید آن را منعکس کنند که حتما رسیدگی می‌شود، در کنار نظارت‌های خانواده ها، گروه‌های متعددی را مامور کردیم که به طور سرزده از مدارس بازدید می‌کنند تا کار به نحو صحیح شود.

تداوم همکاری با آموزشیاران نهضت تا سال تحصیلی آینده

حاجی‌میرزایی درباره نحوه فعالیت آموزشیاران نهضت گفت: امسال همه کسانی که قبلا با ما مشغول بودند قراردادشان را تمدید کردیم، پیش‌تر بنا بود آن‌هایی که در آزمون مردود شوند، به کار نگیریم که با تصمیم هیئت وزیران این‌ها به خدمتشان ادامه خواهند داد البته که سعی می‌کنیم از این به بعد مسیر تربیت معلم صرفا از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد؛ چراکه معلم رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت آموزشیاران نهضت و حق التدریس بیان کرد: همه آن‌هایی که حق التدریس بودند و در قانون نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها تصمیم گیری شده بود، وضعیت شان مشخص شده است. به این ترتیب که تمام همکاران غیر رسمی طبق قانون تعیین وضعیت می‌شوند همچنین استمرار همکاری آموزشیاران هم به طور حق التدریس میسر است، اما استخدام رسمی تابع قوانینی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
واقعا اقای وزیر ما بشدت گله منیم که چرا بعضی از معلما با تهدید و زور میخوان که بچه‌ها به مدرسه نرن ؟
فرزند من و چند نفر از فرزندان همکارانم میگفتند که معلم خیلی اصرار میکنه که دانش آموزان به مدرسه نرن و با گوشی و سبکه های تلویزیونی درس بخونن .
یکی از معلما در جواب اینکه شما چرا دانش آموزان رو از آمدن به مدرسه نهی میکنید ؟
گفته ؛ چرا بفکر معلما نیستین ؟ آخه چطور یه معلم هفته ای چهار روز بیاد سر کار ؟
آقای وزیر این شد جواب و کار معلمایی که نزدیک یک سال خونه نشین و تعطیل هستند.
آقای وزیر تقریبا تمام زحمات تحصیلی با خانواده ها و دانش آموزان هست ، لطف کنید از حقوق معلما کمی هم به دانش آموزان بدین تا بتونن تو این گرانی یه تبلت یا گوشی برا درس خوندن بخرن و اینقد مشکل نداشته باشن.
آقای وزیر چرا تو مدارس اجازه میدین که دانش آموزان شهرای الوده کرونایی مثل قم و تهران بصورت مهمان در شهرای کمتر آلوده تحصیل کنن؟ الان ما تو همدان شاهدیم که چند دانش آموز از قم و تهران در مدارس همدان بصورت مهمان تحصیل میکنن و وضعیت استان هم چند روزه قرمز شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
کاری کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
باید میپرسیدید: آقای وزیر، در جواب آنهایی که میگن دولت میخواهد به بهانه ی کرونا و شاد بچه های کوچیک و معصوم رو بکشونه توی این اینترنت بی در و پیکر و فضای مجازی غیر اخلاقی تا سند ننگین ۲۰۳۰ رو اجرا کرده باشه، چه پاسخی دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
در قسمت مربوط به سیکارت دانش آموزی گفته شده : برخی اپراتورها مدعی بودند که......
مگه کلا چندتا اپراتور داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
اسفند یار
۲۲:۵۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
این حرفا الکیه برادر. سیمکارت دانش آموزی وايت لیستی بود یعنی فقط بعضی سایتها مثلا هفتصد هشتصد تا از سایتهایی که سرورشون داخلیه رو باز میکرد و اصلا سایتهایی که سِرورشون خارجیه و حتی فیلتر شکن رو بالا نمیآوره و چون قیمت اینترنت داخلی بین ۵۰ تا ۷۵ درصد از سایتهای خارجی کمتره، اپراتورها و وزارت ارتباطات براشون درآمد کمتری داره. آره داداش قضیه اینه.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۴:۵۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
سیم کارت چه اهمیتی دارد خرید موبیل اهمیت دارد که خیلی گران هست. اگر مذاکره ای تجاری با چین هست بنظر من خرید کارخانجات از صفر تا صد موبیل و لب تاپ باید یکی از اولویتها باشد.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۴:۵۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
سیم کارت چه اهمیتی دارد خرید موبیل اهمیت دارد که خیلی گران هست. اگر مذاکره ای تجاری با چین هست بنظر من خرید کارخانجات از صفر تا صد موبیل و لب تاپ باید یکی از اولویتها باشد.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۴:۵۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
سیم کارت چه اهمیتی دارد خرید موبیل اهمیت دارد که خیلی گران هست. اگر مذاکره ای تجاری با چین هست بنظر من خرید کارخانجات از صفر تا صد موبیل و لب تاپ باید یکی از اولویتها باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
دانش آموز هیچیش نمیشه معلمین تلف میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اینقد که معاما تو خونه موندن بایدم تلف بشن ، آب که آبه اگه کمی یجا بمونه می گنده ؟ معلما که هر سال بیش از شیش هفت ماه تو خونه میموندن الانم که همش .
واقعا کمی هم به حقوق تون فکر کنید که انصافا حقتونه که درس و هزینه با دانش آموزان و خانواده ها ولی حقوق برا شما .
من که بشخصه راصی نیستم پول بیت المال رو بدن به بعضی از معلما نه همشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
متاسفانه در آموزش و پرورش گیر دادین به دانش آموز! متاسفانه خیلی از معلمین بالای 50 سال سن داشته و خیلیاشون دارای بیماری زمینه ای هستن..خود من با 51 سال سن دو سه بار عمل جراحی انجام دادم.تنبلی ریه دارم.....چه فایده داره گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
پس پرستارا چیکار کنن که نصف معلما حقوق میگیرن و هرروزم میرن سر کار؟
خداییش اگه بگن اختیاری که معلما برن سرکار یا نه اما اگه نرن حقوقشون قطع بشه بازم از این حرفا میزنین یا فقط میخواین که این عادت مفت خوری رو ادامه بدین و تعطیلات هشت ماهه هر سال رو بکنین ۱۲ ماهه؟؟؟
آخرین اخبار