ناظمی اردکانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

می‌توانیم فرصت‌های از دست رفته در سال‌های اخیر را جبران کنیم

وزیر تعاون دولت نهم گفت: می‌توان فرصت‌های از دست رفته در سال‌های اخیر را جبران کرد و کشور را در ریل پیشرفت قرار داد.

از وجوه متمایز فرهنگ اسلامی با دیگر فرهنگ‌ها، خودباوری استمحمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از وجوه تمایز فرهنگ اسلامی و انقلابی با دیگر فرهنگ‌ها، خودباوری است، باور به اینکه حق قطعا در رویارویی با باطل پیروز می‌شود.

او ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس صرفا نیروی ایمان، خودباوری و مقاومت باعث شد که بر همه قدرت‌های پشتیبان صدام پیروز شویم ، اگرچه در آن شرایط امکان ساخت سیم خاردار در داخل کشور وجود نداشت، اما امروز تجهیزات نظامی مانند پهباد‌ها و موشک‌های دوربرد نقطه زن با استفاده از آخرین فناوری ساخته می‌شود، چرا که به توان مهندسی خود در هشت سال دفاع مقدس باور پیدا کردیم.

ناظمی اردکانی افزود: حضرت امام خمینی (ره) با همین شعار" ما می‌توانیم "عزم جهاد، شجاعت، مقاومت و پیروزی را در ملت و جوانان متبلور ساختند و ساختن کشور بدون تکیه بر حمایت قدرت‌های مسلط را راهبرد ملی دانستند، کما اینکه تجربه هم نشان داد، در هر زمان چشم به دست حمایت بیگانه دوختیم، شکست خورده و یا ناکام و عقب نگه داشته شدیم.


بیشتر بخوانید

آیا محسن رضایی نامزد وصلت با پاستور می‌شود؟


وزیر تعاون دولت نهم گفت: در شرایط کنونی و در آستانه انتخابات نیز این شعار می‌تواند گفتمان مناسبی باشد؛ چرا که بدون تردید با همین نگاه می‌توانیم بر معضلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی، فائق آییم.

او بیان کرد: قطعا با تکیه بر خودباوری و ظرفیت‌های کم نظیر انسانی، منابع طبیعی، ذخایر زیرزمینی و انرژی که خداوند برای این ملت به ودیعه گذاشته است می‌توانیم مشکلات را حل کنیم. در انتخابات سال آینده هم باید نامزدی روی کار آید که شعار "ما می‌توانیم" را سردست بگیرد و برنامه و نقشه راه داشته باشد تا از ظرفیت‌های کشور با تیم منسجم و کارآمد و انقلابی استفاده کند.

ناظمی اردکانی، خاطر نشان کرد: قطعا با چنین رویکردی، می توان فرصت‌های از دست رفته در سال‌های اخیر را جبران کرد و کشور را در ریل پیشرفت قرار داد؛ همانطور که در هشت سال دفاع مقدس چنین رویکردی وجود داشت و تاکنون بکار بستن آموزه‌های جهادی و خوداتکایی دفاع مقدس بیشترین تحول در کشور را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار