دیداری که پس از ۳۳ سال تازه شد

تکاور ارتش جانباز حسن شهمرادی پس از ۳۳ سال رفقای خودش را پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دوری و فراق همیشه دردناک هست؛ چه بسا دیداری که شاید امیدی به تکرار آن وجود نداشته باشد. البته که هرچقدر این دوری بیشتر باشد، وصال آن شیرین‌تر خواهد بود. این مساله برای ایثارگران و مدافعان وطن که به واسطه‌ی جنگ و اتفاقات آن از دوستان خود جدا شدند شاید بیشتر قابل درک باشد. دوستانی که یا اسیر، مفقود، شهید و ... شدند.

و بعد از ۳۳ سال جانباز سرافراز وطن، جانباز حسن شهمرادی، دوستان خود را پیدا کرده است. ماجرای این اتفاق را از زبان پسر این جانباز عزیز می‌شنویم: «مرداد ماه سال ۶۶ و در جریان عملیات نصر ۶ در منطقه میمک، نیرو‌های سپاه به شدت با نیرو‌های متجاوز بعثی درگیر می‌شوند و به کمک نیاز دارند. بچه‌های گردان ۷۵۰ نیروی‌زمینی ارتش، نیرو‌های تکاور، لشکر ۸۴ ارتش به کمک آن‌ها می‌روند.

در جریان این درگیری‌ها دوست بابا حسن به اسم فریدون مجروح می‌شود و در کوه‌های آن منطقه گرفتار می‌شود. بابا حسن خیلی اصرار می‌کند که به رسم رفاقت برود و دوستش رو نجات دهد. ۳ نفر دیگه از دوستانشان هم همراهیشان می‌کنند. طی این اتفاق وقتی به کمک فریدون میرود در آن‌جا درگیری خیلی شدید صورت می‌گیرد و هر ۴ نفر (۳ نفر همراه با فریدون) شهید می‌شوند و بابا حسن جانباز می‌شوند.»

پس از ۳۳ سال انتظار، حسن با فریدون و رفقایش این‌بار در بهشت زهرا دیدار تازه کردند؛ حسن با دیدن دوستانش از خود بی‌خود شد و با ریختن اشک چشمانش را شست تا دوستان قدیمی خود را بهتر ببیند.

در ادامه ویدئوی منتشر شده از جانباز حسن شهمرادی را مشاهده کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Italy
جانم رهبرم سید علی
۱۱:۴۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
ما هرچی که داریم از شهدا ورزمندگان 8 سال دفاع مقدس است.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۰۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
نسل جوان باید این قهرمانان را مرجع خود قرار دهد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
گریه ام‌ گرفت واقعا‌ تموم لحظات زندگیمون‌ رامدیون‌ شهدا‌ هستیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۰۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
وجانبازان سرافراز.
آخرین اخبار