در صحن علنی صورت گرفت؛

موافقت مجلس با یک فوریت طرح افزایش بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

مجلس با یک فوریت طرح اختصاص یک درصد از درآمد عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موافقت کرد.

موافقت مجلس با یک فوریت طرح افزایش بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌هابه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه علنی امروز دو فوریت طرح حذف بند ن تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت. نمایندگان با ۱۵۴ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده با بررسی این طرح به صورت دو فوریت مخالفت کردند.

یک فوریت این رأی با ۱۷۰ رای موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده به تصویب رسید.

در جریان بررسی این موضوع جلیل مختار، نماینده آبادان به عنوان متقاضی بررسی این طرح با قید دو فوریت گفت: بر اساس قانون یک درصد از درآمد حاصل از عوارض آلایندگی در کشور باید به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص داده می‌شد حال متأسفانه درجریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۹، ۳۵ درصد از این میزان اعتبار و درآمد به صندوق توسعه محیط زیست اختصاص داده شد که این مسئله یکی از بزرگ‌ترین ظلم‌ها به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در اصول برنامه ریزی و قانونگذاری تبعیت از قوانین بالادستی ضروری است به طوری که قوانین بودجه سالیانه باید با رعایت برنامه‌های ۵ ساله و رعایت اسناد و قوانین بالاتر از جمله سند چشم‌انداز توسعه و قانون اساسی تنظیم شود.

 نماینده آبادان در مجلس گفت: حذف بند (ن) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۹۹ ضروری است، زیرا این مسئله موجب کاهش منابع اعتباری دهیاری‌ها و شهرداری‌ها شده که این موضوع کاهش کیفیت خدمات شهری و نارضایتی شهروندان و روستاییان و کاهش اعتبارات شهرداری‌ها برای مقابله با بلایای طبیعی از جمله خشکسالی، ریزگردها، سیل و زلزله را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار