وزیر امور خارجه بلاروس: غرب به دنبال ایجاد هرج و مرج در کشور ماست

«ولادیمیر ماکی» در بیانیه‌ای ویدئویی در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به ادعای نگرانی کشورهای غربی درباره تحولات بلاروس گفت غرب به دنبال ایجاد هرج و مرج در این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ولادیمیر ماکی، وزیر امور خارجه بلاروس، در مجمع عمومی سازمان ملل، کشور‌های غربی را به ایجاد هرج و مرج در این کشور متهم کرد؛ تحرکاتی که منجر به اعتراضات خیابانی در بلاروس شده است.

او در بیانیه‌ای ویدئویی به مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما تلاش‌های غرب را برای بی‌ثبات کردن وضعیت کشورمان می‌بینیم؛ دخالت در امور داخلی، تحریم‌ها و سایر محدودیت‌های بلاروس، نتیجه عکس داشته و عواقب آن متوجه همه خواهد بود. 

از زمان پیروزی الکساندر لوکاشنکو به عنوان رئیس جمهور این کشور در انتخابات ۹ اوت (۱۹ مردادماه)، بیش از ۱۲ هزار نفر در جریان اعتراضات بازداشت شده‌اند.


         بیشتر بخوانید:


بر اساس گزارش رویترز، به نقل از یک منبع آگاه، آمریکا، انگلیس و کانادا به دنبال افزایش تحریم‌ها علیه بلاروس به بهانه تقلب در انتخابات  هستند.

ماکی به سازمان ملل گفت: اظهاراتی پر از بدبینی از سوی جمعی از همکاران غربی ما در مورد ادعای نگرانی آن‌ها برای حاکمیت و رفاه بلاروس بیان شده است، اما حقیقت این است که آن‌ها تنها در تلاش برای ایجاد هرج و مرج در کشور ما هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
هنر "غرب وحشی " همین ایجاد هرج ومرج است.
معلوم نیست تا کی مردم گول آدم های اتوکشیده را خواهند خورد.
آخرین اخبار