در ادامه تنش‌های میان باکو و ایروان؛

آتش درگیری‌های آذربایجان و ارمنستان بار دیگر افروخته شد

مقامات نظامی آذربایجان و ارمنستان از حملات گسترده نظامی علیه یکدیگر در ساعات اولیه امروز در مرز میان دو کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات نظامی ارمنستان و آذربایجان خبر‌هایی مبنی بر بالا گرفتن درگیری‌های مسلحانه در مناطق مرزی دو کشور می‌دهند.

سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان در این باره گفت: نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی شهرک‌های حاشیه خط مقابله نظامی در منطقه قره باغ آتش گشوده‌اند، در این حملات تلفات غیرنظامی نیز گزارش شده است. این سخنگو در ادامه اضافه کرد: در تاریخ ۲۷ سپتامبر، حدود ساعت ۰۶:۰۰ (۰۲:۰۰ به وقت گرینویچ) بامداد نیرو‌های مسلح ارمنستان تحرکات گسترده‌ای انجام دادند و در نتیجه در معرض گلوله باران شدید مواضع ارتش آذربایجان در کل خط مقدم و همچنین شهرک‌های واقع در منطقه خط مقدم قرار گرفتند.

این سخنگو اشاره کرد: دست‌کم شش شهرک مورد حمله قرار گرفته است و تعدادی از مردم محلی کشته و زخمی شده‌اند. همچنین زیرساخت‌های غیرنظامی به طور جدی آسیب دیده است.

از سوی دیگر «شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان، نیز ضمن تایید این درگیری‌ها اعلام کرد نیرو‌های جمهوری آذربایجان به سمت منطقه قره باغ حملات هوایی و موشکی آغاز نموده‌اند.

استپانیان گفت: مسئولیت عواقب ناشی از این اقدامات بر عهده رهبران سیاسی و نظامی جمهوری آذربایجان است.

از سوی دیگر، نیرو‌های ارمنی دو بالگرد و سه پهپاد متعلق به جمهوری آذربایجان را ساقط کرده‌اند.

از اوایل دهه ۱۹۹۰ آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ درگیر شده‌اند. آخرین درگیری‌های مسلحانه در ماه ژوئیه آغاز شد و هر دو طرف تلفاتی را گزارش دادند. روز دوشنبه، وزارت دفاع آذربایجان گزارش کرد که یک نظامی این کشور در نتیجه‌ی حادثه گلوله باران در مرز با ارمنستان کشته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار