بایدن: آمریکا به رئیس جمهوری معتقد به علم نیازمند است

نامزد حزب دموکرات‌ در انتخابات سال جاری آمریکا گفت کشورش نیازمند رئیس جمهوری است که به علم اعتقاد داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ماه نوامبر (آبان) سال جاری در پیامی توئیتری به انتقاد از «دونالد ترامپ» رقیب انتخاباتیش پرداخت.

این نامزد حزب دموکرات در صفحه کاربری توئیتر خود نوشت: «در حال حاضر با بدترین بحران بهداشت عمومی دست‌و پنجه نرم می‌کنیم و با تهدیدی جدی درباره تغییرات آب و هوایی مواجه هستیم. ما نیازمند رئیس جمهوری هستیم که به علم اعتقاد داشته باشد.»

او ساعاتی قبل نیز پیامی در صفحه توئیتری خود منتشر کرده و وعده داد اگر رئیس جمهور شود منتظر نمی‌ماند و افزود: «به سرعت از دکتر فائوچی [مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا] خواهم خواست تا کاری برای مقابله با کرونا انجام دهد من از هردو حزب افرادی را خواهم آورد تا برای مدیریت این ویروس تصمیم‌گیری کنیم. ما با همکاری بر این ویروس پیروز می‌شویم.»

او پیشتر نیز با بیان اینکه ما در مسیر یک وضعیت اضطراری آب و هوایی قرار داریم و هر روز که ترامپ در کاخ سفید می‌ماند بیشتر آینده سیاره ما را تهدید می‌کند، گفت: ما باید با رای خود او را خارج کنیم.

بایدن همچنین معتقد است دونالد ترامپ در مقابل شیوع ویروس کرونا وحشت زده شده است.

بایدن همچنین پیش بینی کرد شرایط ویروس کرونا در آمریکا طی ماه‌های آتی رو به وخامت برود. معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت به دلیل دروغ‌ها و ناکارآمدی ترامپ، در ۶ ماه گذشته جان های زیادی از دست داده‌ایم. متاسفانه این مسئله به پایان نرسیده است. به همان اندازه که ۱۸۰ روز گذشته اوضاع وخامت بار بود، در ۹۰ روز آتی شرایط بدتر نیز خواهد شد.

بنا بر اعلام سایت «ورلد اُ میترز»، تاکنون ۳۲ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۷۸۷ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. طبق آمار رسمی، آمریکا با ۷ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۱۸۴ نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار