دانستنی های عجیب و غریب از دیوها در افسانه های ایرانی

آثار خاص و منحصر به فرد نقاشی ایران را که از قرن‌ها پیش به جای مانده در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نقاشی سیاه قلم نشأت گرفته از نقاشی‌های  قرن‌ها پیش و برگرفته از آثار محمد سیاه‌قلم است. این هنرمند خلاق با سبک نقاشی استثنایی خود که در تاریخ هنر ایران به ثبت رسانده، آثاری را به جای گذاشته است که همچنان حرفی برای گفتن دارند؛ از جمله نقاشی دیوها که در تاریخ داستان‎‌ها و افسانه‌های ایران زمین، رنگ و نقش پلیدی داشتند و همیشه قهرمان‌ها به مبارزه با آن‌ها می‌پرداختند.

در ویدئویی که در ادامه مشاهده می‌کنید توضیحات کاملی درباره این نقاشی‌ها، انواع دیو‌ها، خود نگارگر و اینکه در چه قرنی و در دوران چه حکومتی نقش آفرینی کرده ارائه شده است.


 

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
دیو در زبان پارسی همان devil در زبان انگلیسی است که به معنای شیطان در زبان عربی است که اصلی ترین نشانه آن برعکس بودن همه کارهایش است مثلا اینکه دیوها شبها بیدارند و روزها می خوابند چیزی شبیه همان دیبی کلاه قرمزی که همه چیر را وارونه می گوید برای همین است که وقتی دیو سپید از رستم می پرسد که او را در کوه پرتاب کند یا در دریا رستم کوه را بر می گزیند تا دیو او را به آب اندازد .
Iran (Islamic Republic of)
Esmaili
۲۱:۲۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
در گذشته نه چندان دور، موجوداتی به نام ( مرتزما ) و ( دوالپا ) و... در نزدیک حاشیه سکونت گاههای مردم وجود داشتند. که شاید همان دیوها بودند یا اجنه ویا شاید موجودات فضایی. که مردم از آنها ترسناک بودند چون درصورت برخورد با افراد اسیب سختی به آدمیان وارد میکردند وبیشتر باعث مرگ میشدند. داستانهای قابل اطمینانی د راین باره در نزد کهنسالان روستاها هست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۲۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
بهدنظر من دیوها الانم هستند. آدمهای بد همون دیوها هستند. زن و مرد فرق نمیکنه . کسی که در حق کس دیگری ظلم میکند دیو است. چه آقازاده باشه چه آدم عادی هیچ فرقی نمیکنه. در هر صورت عالی بود گزارش خوبی بود. ممنونم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
شاید ادم فصایی ها بودن اونا رو میکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
به این میگن ی گزارش درست بابت این گزارش ممنون . خیلی خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۳:۳۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
اینا عجیب و ناباورن ولی جن های حضرت سلیمان واقعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
پس این نقاشیه
به چیز هایی که ما میکشیم چی میگن؟
آخرین اخبار