بیکاری حدود یک و نیم میلیون نفر بر اثر کرونا

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:حدود یک و نیم میلیون نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا از کار خود بیکار شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از طرح‌های اشتغال زایی شهرستان اردستان آسیب دیدگان کرونا در بخش‌های رسمی و غیررسمی کشور را حدود ۶میلیون نفر بیان کرد و گفت: تعداد افراد بیکار شده ناشی از این بیماری بطور قاطع حدود یک و نیم میلیون نفر است.

او با اشاره به اینکه ۴۸۰هزار واحد جهت دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا در کشور ثبت نام داشتند که بعضی حین کار انصراف داده اند و از تعداد باقی مانده حدود ۴۰۰هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده اند گفت: ۱۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده که تا کنون ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع پرداخت شده است.

منصوری افزود: حدود ۸۵۰ هزار نفر جهت بیمه بیکاری کرونا در سامانه ثبت نام کرده اند و بیش از ۷۰۰هزار نفر مشمول بیمه بیکاری شده اند.

او با بیان اینکه مناطقی مثل شهرستان اردستان از نظر ارزیابی در مقایسه با مناطق مرکزی امکان حفظ و ایجاد اشتغال بهتری دارند افزود: اگر در تخصیص منابع مدیریت داشته باشیم و اقتضای زمان را در نظر بگیریم این مناطق در زمینه اشتغال در دستور کار هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار