نبود تاکسی در روزهای بارانی و برفی مشکلی اضافه بر کرونا

در سالیان گذشته در مواقع بارش برف و باران شاهد نبود تاکسی بوده ایم که در شرایط کرونایی باید برنامه جدی تری برای این موضوع اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بیشتر افراد جامعه برای اینکه بتوانند امور روزانه خود را انجام دهند باید از حمل و نقل عمومی  استفاده کنند .ناوگان حمل و نقلی که علاوه بر اتوبوس و مترو، تاکسی ها را هم شامل می شود و در این روزها که کرونا مهمان ماست و شلوغی مترو و اتوبوس مسافران را ناراضی از این شرایط کرده و فاصله گذاری اجتماعی در آن معنا ندارد.

اما رانندگان تاکسی طبق مصوبه ستاد ملی کرونا موظفند بیش از سه مسافر جابه جا نکنند که این موضوع باعث شده تا حدودی فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.همین موضوع منجر شده تا خیلی از افرادی که قبلا از مترو و اتوبوس استفاده می کردند به تاکسی ها روی بیاورند تا حداقل بتوانند این فاصله گذاری نسبی را رعایت کنند.

نکته ای که وجود دارد این است که در زمان های بارش برف و باران با کمبود تاکسی مواجه هستیم حال که در شرایط کرونایی قرار داریم این کمبودها بیشتر شده است.

سید امیر هنجن معاون نظارت و امور مناطق تاکسیرانی شهر تهران در گفت و گو با خیرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: لغت کمبود تاکسی درست نیست تاکسی های ما در سطح شهر حضور دارند تا امرار معاش کنند و به دنبال درآمد بیشتر هستند ،رانندگان تاکسی در شرایط کرونا مسافران بسیار کمتری داشته اند که همین موضوع باعث فعالیت بیشتر آنها شده است.در زمان بارندگی تردد کاهش می یابد و وقتی کاهش سرعت در حرکت را داریم تاکسی های ما دیرتر از حد معمول به ایستگاه ها می رسند.مثلا تاکسی های ما مسافتی که در سی دقیقه طی می کنند در زمان بارندگی این زمان به یک ساعت یا بیشتر می رسد.

وی ادامه داد:تعداد مسافر ها در زمان های بارندگی بیشتر می شود و تقاضا و میزان در خواست برای تاکسی افزایش می یابد و این هم به این دلیل است که در زمان بارندگی خیلی از افراد از خودرو شخصی استفاده نمی کنند و ترجیح می دهند برای جلوگیری از تصادف، از تاکسی استفاده کنند و یا ممکن  است در مسیرهای کوتاهی که افراد به صورت پیاده طی می کردند در زمان بارندگی درخواست به استفاده از تاکسی را داشته باشند.

وی تصریح کرد:این عوامل باعث می شود که استفاده از تاکسی در مواقع بارندگی زمان بر شود.ما دستورالعمل آماده باش در زمان بارش نذورات آسمانی را داریم که به تاکسیرانی ابلاغ می کنیم و عوامل کنترل و نظارت در سطح شهر حضور دارند و بر عملکرد تاکسی ها نظارت دارند تا تاکسی های خطی به صورت دربستی فعالیت نکنند.

وی گفت:تمام این نظارت ها و کارها انجام می شود اما ممکن است برخی تخلف کنند و مردم نیز می توانند تخلفات را به ما اعلام کنند.


بیشتر بخوانید:

ماهیگیری تاکسی‌های اینترنتی از آب گل آلود کرونا و نوروز/ ویروس افزایش نرخ کرایه بلای جان مسافران


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار