جهان با موج جدید شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کند؛

احتمال اجرای دومین قرنطینه سراسری در انگلیس

دومینیک راب هشدار داد در صورت عدم رعایت قوانین، ممکن است انگلیس وارد دومین قرنطینه سراسری شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس، امروز چهارشنبه هشدار داد در صورتی که مردم این کشور قوانین محدودیتی جدید را رعایت نکنند، ممکن است این کشور وارد دومین قرنطینه سراسری شود.

دومینیک راب اعلام کرد در صورتی که قوانین جدید بوریس جانسون برای مهار ویروس کرونا با شکست مواجه شود، ممکن است انگلیس با قرنطینه سراسری مواجه شود.

وزیر خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد: دومین قرنطینه چیزی است که ما به دنبال اجتناب از آن هستیم، اما این گزینه در میان انتخاب‌های دولت، در صورت شکست موارد دیگر باقی خواهد ماند.

دومینیک راب همچنین ابراز امیدواری کرد: در صورتی که هرکسی قوانین را رعایت کند، کشور قادر خواهد بود بدون اعمال قرنطینه سراسری وارد دوره کریسمس شود.

او همچنین اعلام کرد دولت تصمیم دارد تا به پلیس اجازه دهد تا برای تقویت موارد مقابله با کووید-۱۹ از ارتش کمک بخواهد.

دومینیک راب گفت: پرسنل ارتش را می‌توان به منظور کاهش ظرفیت پلیس و متمرکز کردن نیرو‌های پلیس در اجرای قوانین بکار گرفت. او البته این اظهارات را که سربازان ارتش در خیابان‌ها گشت زنند را رد کرد.

گفتنی است روز گذشته بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به مجلس عوام این کشور رفت و در سخنانی، از محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا خبر داد.

بر اساس محدودیت‌های جدید اعلام شده، کافه‌ها و رستوران‌ها و مکان‌های پذیرایی دیگر در انگلیس باید از روز پنجشبه در ساعت ده شب بسته شوند.

بوریس جانسون اعلام کرد: ما به نقطه تحول خطرناکی به سبب افزایش موارد ابتلا به کرونا رسیده ایم. در صورتی که الان دست به اقدامی نزنیم، شاهد صد‌ها مرگ بر اثر کرونا خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار