روسیه قدرتمندترین یخ‌شکن هسته‌ای خود را راهی قطب شمال کرد

یخ‌شکن هسته‌ای آرکتیکا در چارچوب توسعه توان تجاری روسیه در منطقه، سن پترزبورگ را به مقصد قطب شمال ترک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روسیه اعلام کرد بزرگترین و قدرتمندترین یخ شکن هسته‌ای جهان را برای یک سفر دو هفته‌ای به عنوان بخشی از تلاش‌های مسکو برای استفاده از توان تجاری منطقه به قطب شمال فرستاده است.

روز گذشته یخ شکن هسته‌ای روسی معروف به آرکتیکا، سن پترزبورگ را به مقصد بندر مورمانسک قطب شمال ترک کرد، سفری که حاکی از ورود این کشتی بزرگ به ناوگان یخ شکن روسیه است. طول این یخ شکن بیش از ۱۷۳ متر است که ظرفیت حضور ۵۳ خدمه را دارد و قادر است یخ‌هایی به ضخامت تقریبا سه متر را بشکند.


بیشتر بخوانید


یخ شکن آرکتیکا در راستای تلاش‌های مسکو در جهت توسعه توان تجاری در دریای شمال که از مورمانسک تا تنگه برینگ در نزدیکی آلاسکا امتداد دارد، دستاورد مهمی تلقی می‌شود. روسیه امیدوار است این مسیر به یک کانال سوئز کوچک تبدیل شده و زمان حمل و نقل دریایی از آسیا به اروپا را کاهش دهد.

یکی از مقامات روس در همین خصوص طی بیانیه‌ای گفت: ایجاد یک ناوگان یخ شکن هسته‌ای مدرن ایمن با قابلیت اطمینان از ناوبری منظم در طول سال از طریق دریای شمال یک کار استراتژیک برای کشور ماست.

توانایی این یخ شکن عظیم، پیش از سفر به قطب شمال، در طی آزمایش‌های دریایی در آب‌های طوفانی خلیج فنلاند در میان باد‌های شدید و امواج عظیم ارزیابی شده است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار