امانوئل مکرون: فشار حداکثری آمریکا شکست خورده/ با حفظ برجام باید با برنامه موشکی ایران مقابله کرد

رئیس جمهور فرانسه طی سخنرانی ویدئویی خود در نشست سالانه سازمان ملل، اقدام یک‌جانبه آمریکا در بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را نقض قطعنامه‌های بین‌المللی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل که به صورت ویدئو کنفرانسی در حال برگزاری است، مدعی شد که باید براساس توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام، چارچوبی تعریف شود که عدم دست یابی قطعی ایران به سلاح هسته‌ای را تضمین کند.

مکرون با طرح یک ادعای بی اساس گفت: «باید چارچوبی برای مقابله با برنامه موشک های بالستیک ایران و فعالیت های ثبات زدای آن ایجاد شود».

رئیس جمهور فرانسه افزود: «پاریس، برلین و لندن به تعهدات خود در برجام پایبند هستند. اجرای مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم‌ها، وحدت شورای امنیت و تمام قطعنامه‌های آن را مختل می‌کند و منجر به افزایش تنش‌های منطقه‌ای می‌شود».

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: «اروپایی‌ها از مخالفت خود با اعمال تحریم‌ها در پرونده هسته‌ای ایران عقب نخواهند نشست».

امانوئل ماکرون با انتقاد از قلدرمآبی آمریکا گفت: «نباید دشمنی آمریکا و چین بر جهان سایه اندازد».

رئیس جمهور فرانسه در پایان گفت: «به همراه دبیرکل سازمان ملل و همسایگان لیبی برای کمک به حل بحران این کشور تلاش می‌کنیم. به ترکیه احترام می‌گذارم و آماده گفت‌وگو با آنکارا هستیم. اما ترکیه نیز باید به حاکمیت اروپا و قوانین بین المللی احترام بگذارد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
اروپا به دنبال برجام موشکی
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۵۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
شما اروپائی ها برای جنگ افروزی و فروش تسلیحات و مداخله در جغرافیای کشورها و تجزیه به شرقی-غربی و یا شمالی-جنوبی و تقسیم منافع با ایالات متحده آمریکا تشکیل ارتش سنتکام( نیروهای ناتو ) ندهید و منابع و ثروت ملی کشورها را به تاراج و یغما نبرید لازم به این دلسوزی ها و بازی با الفاظ نیست چونکه جهان سیاست در عرصه بین المللی خود هم بیناست و هم ذی شعور است و بین حقیقت و دغل وجه تمایز قائل است و مضاف بر این کارنامه عملی شما در اقصی نقاط جهان گویای حقایق در برابر لفاظی شماست تمامی عملکرد آمریکا با متحدان سنتی همراهش ثبت و ضبط شده در آرشیو ماهواره ای و شبکه های غول رسانه ای وجود دارد...... در ثانی اینکه در مورد برجام اظهار نظر کرده اید هیچ منتی بر ایران نیست زیرا عمل به مفاد ذیل قراردادبرجام است که باید از همان روزهای اول اجرائی میشد همان زمانیکه پس از 5روز از گذشت انعقادنطفه ی قراردادبرجام 2روز تا رفتن به شورای امنیت سازمان ملل و تصویب با حداکثر آراء و 3 روز پس از تصویب شورای امنیت سازمان ملل اولین ناقضان نیز باراک اوباما و جان کری بودند و پس از آنان اروپائی ها با بهانه های متعدد از آمریکا تبعیت کردند یعنی این قرارداد در همان دوران جنینی سقط شده توسط امضاء کنندگان اجرا شد و هم اکنون پس از گذشت بیش از 2سال از خروج یکجانبه آمریکا تازه اروپا از سرخط شروع کرده اتفاقی که باید در همان روزهای اول اجرائی میشد و به خاطی تفهیم میشد
آخرین اخبار