تحریم ۵ نفر از افراد مرتبط با ونزوئلا از سوی آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه ۵ نفر از افراد مرتبط با ونزوئلا اعمال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،، وزارت خزانه داری آمریکا ۵ ونزوئلایی را تحریم کرد.

بر اساس این گزارش، بخش کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری آمریکا امروز از تحریم این افراد خبر داد.

گفتنی است روز گذشته نیز آمریکا تحریم‌هایی را علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونوزئلا به خاطر همکاری با ایران اعمال کرده بود. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی با تکرار ادعا‌های پشین خود علیه مقامات کشورمان گفته بود: برای نزدیک به دو سال، مقامات فاسد تهران با رژیم نامشروع ونزوئلا برای غلبه بر تحریم تسلیحاتی سازمان ملل همکاری کرده اند.

این در حالی است که وزارت خارجه ونزوئلا با پاسخ به این ادعا‌ها اعلام کرد کاراکاس تحریم‌های جدید آمریکا علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور را به عنوان اقدامی «پرخاشگرانه» تلقی می‌کند و واشنگتن نمی‌تواند ونزوئلا را از ساخت روابط اقتصادی و تجاری با ایران باز دارد.

دولت کاراکاس اعلام کرد اقدامات واشنگتن نشان داد که آمریکا هیچ احترامی برای سازمان ملل قائل نیست و تحریم‌های جدید بدون آنکه پایه و اساسی در قوانین بین المللی داشته باشند، وضع می‌شوند. دولت ونزوئلا تاکید کرد هیچ اقدام مرعوب کننده و متکبرانه از سوی دولت آمریکا، کاراکاس را از روابط دوستانه با تهران باز نخواهد داشت.

دولت آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و نهاد‌های مرتبط با برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی متعارف ایران از جمله وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد.

آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران است. اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار