روانپزشک انگلیسی از احتمال خودکشی جولیان آسانژ در صورت استرداد به آمریکا خبر داد

یک متخصص روانپزشک در دادگاه رسیدگی به پرونده بنیانگذار سایت افشاگری ویکی‌لیکس از احتمال بالای خودکشی او در صورت استرداد خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک متخصص روانپزشکی از انگلیس در دادگاه رسیدگی به پرونده «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگری ویکی‌لیکس، از احتمال بالای خودکشی او در صورت استرداد او به آمریکا خبر داد.

«مایکل کوپلمن» که از استادان برجسته اعصاب و روان در کالج سلطنتی لندن است در دادگاه امروز گفت آسانژ سابقه افسردگی دارد و اگر آمریکا در استرداد او پیروز شود، احتمال خودکشی در او بالاست.

او با اشاره به آنکه آمریکا در این دادگاه تلاش دارد آسانژ را برای مواجه با اتهامات جاسوسی به واشنگتن ببرد گفت: «عوامل متعددی از جمله سابقه خانوادگی در افسردگی و خودکشی در این امر موثر هستند. آسانژ زمانی که به سفارت آکوادور در لندن پناهنده شد و پس از آن در زندان انگلیس تجربه انزوا را نیز داشته است.»

به گفته این استاد روانپزشکی آسانژ به اوتیسم نیز مبتلاست و این نیز تمایل او به خودکشی را افزایش می‌دهد.

مقامات آمریکایی آسانژ ۴۹ ساله متولد استرالیا را به توطئه برای هک کردن رایانه‌های دولت و نقض قانون جاسوسی -در خصوص انتشار اطلاعات عظیم دیپلماتیک محرمانه از سوی ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۰-۲۰۱۱- متهم کرده‌اند.

یک کمپین که از سوی استلا موریس، همسر آسانژ و مادر دو فرزند خردسالش آغاز شده است، برای کمک به پرداخت هزینه‌های حقوقی او تاکنون بیش از ۸۸ هزار پوند (صد و هفده هزار دلار) جمع‌آوری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار