مادورو: جهان در برابر هژمونی و امپریالیسم آمریکا بایستد

رئیس‌جمهور ونزوئلا در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اقدام جهانی در مقابل سلطه‌گری و امپریالیسم آمریکا را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المنار، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا خواستار مبارزه کشور‌های جهان علیه هژمونی و امپریالیسم آمریکا شد.

نیکلاس مادورو در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواستار مبارزه جهانیان با سلطه گری و ایده‌های امپریالیستی آمریکا شد. مادورو در سخنرانی خود ایده جهان امپریالیسم، جهان هژمونی آمریکا را مورد نکوهش قرار داد و بر لزوم اتحاد جهانی برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا در سخنان خود ضمن محکوم کردن اقدامات آمریکا علیه سازمان جهانی بهداشت گفت ونزوئلا از جهانی چند قطبی، یک سیستم تجدید شده سازمان ملل متحد، سیستمی که می‌داند چگونه قوانین بین المللی را اجرا کند و از مردم جهان محافظت کند، حمایت می‌کند. مادورو افزود اکنون زمان توهین و تهدید سازمان جهانی بهداشت نیست، بلکه زمان اتحاد است.

مادورو در ادامه تصریح کرد جهان ۷۵ سال پیش فاشیسم را شکست داد. جهان همچنین در برابر کسانی که به دنبال هژمونی هستند و در برابر عقاید امپریالیستی پیروز خواهد شد و قادر خواهد بود نئوفاشیسم را شکست دهد.

پیش از این نیز «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا، در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت آمریکا به دلیل رفتار غیرمسئولانه خود صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با اعلام خبر تحریم رئیس جمهور ونزوئلا مدعی شد نزدیک به دو سال مقامات تهران برای خنثی سازی تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل با رژیم نامشروع ونزوئلا همکاری کردند. پمپئو گفت نیکلاس مادورو به دلیل تقویت روابط با ایران تحت تحریم قرار می‌گیرد.

دولت آمریکا از سال ۲۰۱۸ به این سو و به دنبال پیروزی مجدد نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، با غیر قانونی خواندن این انتخابات، رهبر مخالفان این کشور را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به رسمیت شناخت.

پس از آن آمریکا از هیچ تلاشی برای بر هم زدن آرامش و ثبات در ونزوئلا مضایقه نکرد و از طراحی کودتا گرفته تا حمایت از مخالفان و وضع تحریم‌های غیرانسانی از هیچ تلاشی در مسیر براندازی دولت مشروع مادور فروگذار نکرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار