دیپلمات روس: اطلاعات موثقی از حضور نیرو‌های غربی در لیبی داریم

سفیر روسیه در سازمان ملل ضمن رد اتهامات مطرح شده علیه این کشور در زمینه دخالت در امور لیبی گفت مسکو اطلاعات موثقی از حضور نیرو‌های غربی در این کشور آفریقایی در دست دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد این کشور اطلاعات موثقی در دست دارد که نشان می‌دهد نیرو‌های غربی و کسانی که از شرکت‌های نظامی خصوصی خارجی پول دریافت می‌کنند در لیبی حضور دارند.

این دیپلمات روس در این باره گفت: «اطلاعات دقیقی داریم که نشان می‌دهد نیرو‌های غربی و مزدورانی از شرکت‌های نظامی خصوصی در لیبی در حضور دارند.»

او در ادامه، اتهامات مطرح شده علیه روسیه را رد کرد و گفت: «بار‌ها و بار‌ها گفته‌ایم که هیچ سرباز روسی در درگیری‌های لیبی حضور ندارد.»

نبنزیا در ادامه به انتقاد از کشور‌های غربی پرداخت و گفت: «کشور‌های غربی در حالی اتهاماتی را در خصوص دخالت روسیه در لیبی مطرح می‌کنند که خود چشم بر اعزام نیرو و کمک تسلیحاتی از طریق شرکت‌های خصوصی نظامی به کسانی که در شرق و غرب لیبی در حال جنگ هستند، می‌بندند.»

پیش از این، گزارش‌هایی محرمانه ادعا کرده بودند که گروهی از متخصصان کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد لیبی گزارش داده‌اند روسیه کارمندان شرکت نظامی خصوصی «واگنر گروپ» را برای حمایت از نیرو‌های خلیفه حفتر به لیبی اعزام می‌کند. علاوه بر آن شرکت‌های دیگر روس هستند که از نیرو‌های حفتر حمایت می‌کنند.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد. کشور‌های مختلفی بنا به منافع خود در اوضاع این کشور آفریقای شمالی دخالت دارند، ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کند و نیرو‌های خلیفه حفتر هم از حمایت امارات، مصر و غرب برخوردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار