کاهش قاچاق سوخت به افغانستان

رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۰۳ هزار و ۳۰۳ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی قاچاق در مرز مشترک ایران و افغانستان در شرق خراسان رضوی کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد کاهش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا یزدی نژاد رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد این کشفیات را شامل گازوئیل، نفت سفید و بنزین ذکر کرد و گفت: ارزش ریالی این میزان سوخت کشف شده افزون بر پنج میلیارد و ۱۵۶ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال برآورد شده است.

او افزود: مقدار سوخت قاچاق کشف شده در ۶ ماه نخست پارسال ۳۹۵ هزار و ۴۱۲ لیتر بود.

رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد ادامه داد: جابه‌جایی جایگاه توزیع سوخت از منطقه ۱۷ شهریور به نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان و عرضه سوخت به ناوگان حمل و نقل افغانستان با قیمت و تعرفه مصوب به میزان هر لیتر ۶۰ هزار ریال از مهمترین علل کاهش قاچاق سوخت به این کشور بوده است.

بیشتر بخوانید

یزدی نژاد بیان کرد: ۹۰ درصد این کشفیات از نوع گازوئیل و ۱۰ درصد از نوع بنزین و نفت سفید بوده و سوخت قاچاق در سه حوزه هنگ مرزی، نیروی انتظامی و گمرک دوغارون تایباد کشف شده است.

او تصریح کرد: بزرگترین پرونده قاچاق سوخت در نیمه اول سال جاری به میزان ۹۳۰ هزار لیتر بود که در قالب ۳۱ کامیون سوخت کش از استان قم به مقصد افغانستان بارگیری شده بود و متهمین آن با تشکیل پرونده راهی مرجع قضایی شدند.

رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد تاکید کرد: در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۲۸۰ هزار لیتر سوخت گازوئیل در سه جایگاه بازارچه مرزی دوغارون، ۱۷ شهریور و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد توزیع می‌شود.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.