بیمارستان رضوی مشهد دومین مرکز تولید رادیودارو در کشور است

بیمارستان رضوی مشهد بعد از سازمان انرژی اتمی دومین مرکز کشور است که مجهز به سایت پیشرفته برای تولید انواع رادیو داروهای تشخیص سرطان ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محسن محور مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی متعلق به آستان قدس رضوی گفت: هم اکنون پنج رادیو دارو برای تشخیص سرطان‌های مختلف در این بیمارستان تولید می‌شود و دو رادیو داروی جدید نیز طی ماه‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.


او افزود: از این تعداد، دو رادیو داروی مورد کاربرد در تشخیص تومور‌های مغزی و استخوانی در کشور فقط در بیمارستان رضوی مشهد تولید می‌شود و پیش از این، این گونه روش‌های پیشرفته تشخیص سرطان در ایران انجام نمی‌شد.


مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد ادامه داد: سه رادیو داروی دیگر که در تشخیص سرطان‌های پروستات، غدد درون ریز و کلیه کانسر‌ها کاربرد دارد هم در سازمان انرژی اتمی و هم در بیمارستان رضوی مشهد در حال تولید است.


محور بیان کرد: دو رادیو داروی جدیدی که بناست در ماه‌های آینده به بهره برداری برسد در تشخیص سرطان ریه و عفونت‌های بافت نرم و سخت کاربرد دارد.


او از کسب مجوز تولید و صادرات رادیو دارو در این بیمارستان خبر داد و تصریح کرد: با این مجوز که امسال از سازمان انرژی اتمی اخذ شده امکان تولید رادیو دارو‌های بیشتر و نیز صادرات آن‌ها فراهم شده است.


بیشتربخوانید



مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد تاکید کرد: پیشینه تولید رادیو دارو در بیمارستان رضوی به سال ۱۳۹۴ بر می‌ شود و با پیگیری‌ها در سال ۱۳۹۶ موفق به اخذ مجوز راه اندازی بخش "سیکلوترون" برای تولید رادیو دارو در بیمارستان رضوی شدیم.


انجام هشت هزار آزمایش پیشرفته سرطان در بیمارستان رضوی

رحیم جالینوس زاده سوپروایزر "مسئول" بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی مشهد گفت: طی پنج سال گذشته حدود هشت هزار پت اسکن برای تشخیص سرطان‌های مختلف در این بیمارستان انجام شده است.


او افزود: بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی در قالب دو خدمت تشخیص و درمان سرطان‌های مختلف به طور پیشرفته فعالیت می‌کند و بر این اساس بخش پزشکی هسته‌ای این بیمارستان شامل سه واحد تصویربرداری، تولید رادیو دارو و واحد درمان رادیو دارویی است.


سوپروایزر "مسئول" بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی مشهد ادامه داد: در کشور هم اکنون پنج دستگاه پت اسکن که فناوری پیشرفته در تشخیص سرطان است فعال است که یکی از آن‌ها در بیمارستان رضوی دایر است و رادیو داروی این دستگاه نیز در همین بیمارستان تولید می‌شود.

 

منبع:ایرنا 

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار