قیمت گوشت سرگردان، دام روی دست دامداران! / نرخ معقول گوشت قرمز مشخص شد

علی رغم انباشت دام در واحد‌های دامداری، قیمت گوشت با نوساناتی در بازار رو به رو شده که هر یک از مسئولان دلایل خاص خود را برای این گرانی‌ها مطرح می‌کنند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رغم انباشت دام سبک و سنگین در واحدهای دامداری و ذخایر مناسب پشتیبانی امور دام، اما قیمت گوشت در مغازه ها با التهاباتی رو به ور شده است که هر یک از مسئولان دلایل خاص خود را برای این گرانی ها مطرح می کنند.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان، ران گوسفندی ۱۲۵ هزار تومان و سردست گوسفندی ۱۲۰ هزار تومان، شقه گوساله ۱۰۰ هزار تومان، سردست گوساله ۱۱۰ هزار تومان و ران گوساله ۱۱۵ هزار تومان است.

بسیاری از مسئولان بر این باورند که با وجود انباشتگی دام سبک و سنگین، شرایط مساعد مرتع و زایش های مناسب پاییز کمبودی در عرضه وجود ندارد که بر التهاب قیمت گوشت در بازار دامن بزند و تنها سودجویی عوامل واسطه و دلال منجر به اختلاف چندبرابری قیمت از مبدا تا مقصد را به همراه دارد.

ماجرا تنها به این جا ختم نمی شود چرا که با وجود گرانی قیمت نهاده های دامی و اختلاف چندبرابری ذرت و کنجاله سویا با نرخ مصوب، نگرانی هایی مبنی بر افزایش چشمگیر قیمت گوشت و تعطیلی صنعت دامپروری وجود دارد که انتظار می رود مسئولان ذی ربط قبل از بحران جدی تدابیری بیندیشند.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین دلایل گرانی گوشت، قاچاق دام و چشم انداز بازار در ماه های آتی با خبر شویم:

گرانی گوشت ارتباطی به دامدار ندارد

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از انباشت دام در واحد‌های دامداری خبر داد و گفت: علی رغم انباشت مقادیر قابل توجهی دام روی دست دامدار، اما قیمت گوشت در سایه کمبود نظارت دستگاه‌های متولی بالای ۱۰۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه گرانی گوشت ارتباطی به دامدار ندارد، افزود: با استمرار این روند به تولید پایدار نمی‌رسیم چرا که چوبداران و دلالان با در دست گرفتن بازار اقدام به عرضه گوشت با نرخ‌های دلخواه در بازار می‌کنند.

سلطانی ادامه داد: با وجود واردات نهاده دامی با ارز ۴۲۰۰ تومان، اما کنجاله و ذرت با نرخ‌های بالا به دست دامدار می‌رسد و تولیدکنندگان برای سیرکردن شکم دامشان چاره‌ای به غیر از خرید با قیمت بالا را ندارند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه اختلاف چندبرابری قیمت مصوب نهاده با بازار آزاد منطقی نیست، بیان کرد: با وجود واردات نهاده با ارز ۴۲۰۰ تومانی، ذرت و کنجاله سویا نباید خوراک دام چندبرابر نرخ مصوب به دست تولیدکننده برسد که متاسفانه سود جویی دلالان و عوامل واسطه و بی اعتمادی به تشکل‌ها موجب شده واردکنندگان پس از واردات و نگه داری در انبار‌ها با قیمت‌های گزافی نهاده را در بازار سیاه عرضه کنند.

گاوبه گفته وی، با استمرار روند فعلی نهاده‌های دامی و کاهش قدرت تحمل دامدار پیش بینی می‌شود که صنعت دامپروری در ورطه نابودی قرار گیرد.

سلطانی در پایان درباره آخرین وضعیت تامین واکسن تصریح کرد: با حذف ارز دولتی و اختصاص ارز نیما به واردات و مشکلات انتقال ارز، تامین واکسن با مشکلاتی روبرو شده است.

 انباشت دام سنگین در واحدهای دامداری

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۱۰ هزار تومان، جو ۳ هزار تومان و ذرت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان پیدا نمی‌شود که اگر دولت هر چه سریع‌تر این مشکلات را حل نکند، ظرف یک تا ۲ ماه آینده صنعت دامپروری نابود می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی افزود: نرخ فعلی جو و ذرت با قیمت مصوب ۲ برابر و کنجاله سویا با قیمت مصوب ۴ برابر فاصله دارد.

مقدسی ادامه داد: عرضه با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان دامداران است که با این وجود خطر جدی پیش روی این صنعت است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با انتقاد از انباشت چشمگیر دام سنگین در واحد‌های دامداری، بیان کرد: با توجه به ممنوعیت صادرات، پشتیبانی امور دام هر کیلو گوشت را با نرخ ۷۰ هزار تومان خریداری می‌کند که این نرخ جوابگوی هزینه‌های تولید نیست.

وی حداقل قیمت خرید گوشت پشتیبانی از دامدار را ۷۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با احتساب سود معقول برای دامدار هر کیلو گوشت با نرخ ۸۰ هزار تومان باید خریداری شود.

کمبودی در عرضه دام نداریم

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام محرم وجود ندارد، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۲ تا ۹۷ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود ۱۱۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

ملکی قیمت هر کیلو دام زنده را ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد عرضه، قیمت دام نسبت به روزهای اخیر در ایام تاسوعا و عاشورا تغییری نکرده است‌.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام بیان کرد: قاچاق دام کماکان از مرزهای کشور در حال انجام است که استمرار این روند منجر به افزایش قیمت گوشت می شود.

گاو
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به کاهش واردات و خروج غیرقانونی دام از مرزهای کشور انتظار می رود که مسئولان جلوی این امر را بگیرند تا نوسانی در بازار داخل ایجاد نشود.
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۲۳:۴۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چرا یکی به داد دامدارها نمیرسه شغل سختیه با این همه گرونی اذوقه چرا باید دامدار متلشو مفت بده بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
ما تومملکتی زندگی میکنیم که کسی که خون عرق میخوره وپینه دستش دل ادم خون میکنه حق حقوقش کم و مثل غرق شدن در دریا میمونه اماکسایی که با شغل راحت و اراسته وپاداشهای جورباجور مثال مبارزه با کرونا وغیره حمایت های پی در پی مسولین کی به یاد دامداره به همین خیالیا برید یک فکری به حال خودتون بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
جو کیلوی 3000یومجه کیلوی 3000 دان پرواری کیلوی 5000
کاه رو که دیگه نگو هزینه کارگر و دارو که شده چند برابر هزینه های اضافی که هیچ تلفات هم کنارش باشه اونوقت بره رو بدی کیلوی 38000این کجای مدیریت و انصافه مردم داخل توان مالی ندارند گوشت بخرن چرا نمیخوتید بفهمید بزارید حداقل صادر بشه ما تنها منبع درامدمون دام هست اگه صرف نکنه باید کلا جمعش کنیم یعنی خدا میدونه چه کردبد با دامدار بیچاره .من الان چند روز دارم دامهای داشتیم گیفرستم کشتارگاه چون واقعا هزینه نگهداریش بالاست طرف ما اکثرا دارن دامهای داشتیشون میدن کشتار
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۵۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اقای الا برکت الله یه فکری با حال دامدراو کشاورز بکنین بدبخت شدن رفتن به مرز نابودی رسیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
دولت به فکر هیشکی نیس فقط به فکر جیب خودش از کجا میدونه دامدار چه رنجی میکشه همه چی چند برابر گرون شده دام ارزون شده
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۲:۲۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
لعنت خدا بر تمامی مسئولینی که وظیفشون خوب انجام نمیدن و به داد مردم نمی رسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
دولت تدبیر و امید برای دامدار کاری انجام نمیده فقط باید دام کم بشه که قیمتش درست بشه، پارسال برج یازده بره هامو فروختم ماشین خریدم، از پارسال تا حالا قیمتش دو برابر شده اما دام روز به روز داره ارزون میشه
Iran (Islamic Republic of)
فرهادنصیری
۱۰:۲۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
لطفا خواهشا گوسفند نبرید کشتارگاه دو هفته نبرید کشتارگاه هر کی هم خواست بفروشد تو دامداری خودش /خودش مستقیم به شخص بفروشد وقتی کشتارگاهها خالی بشد قیمتش درست میشه گوشت باید کیلویی ۲۳۰۰۰۰تومن بشه تو این بازار کسی میتونه بخورد میاد میخرد این گوشت به این قیمت حالا تموم ما را بدبخت میکنه اینطوری گله خودش خودش را میخوره.لطفا این پیام را دامدارای محترم بین بقیه دامدارا پخش بکنید گوسفند نبرید کشتارگاه.میدونم ما همه مون بدهکاریم چاره ای نیس دو تا سه هفته گوسفند تو کشتارگاه نره تکلیف کارمون معلوم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام به دامداران محترم. هدف دولت مشخص شده و اونم کاهش دام کشور هست پس منتظر افزایش قیمت نباشین و دام ها تون رو به هر قیمتی هست بفروشین تا بیشتر از این ضرر نکنین.
Iran (Islamic Republic of)
Smj
۰۲:۰۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
دامدار را که ورشکسته کردند ناظران بدبختی مردم ایران که ما اسم دانایان مملکت را رویشان میگذاریم درحالی که مردم نباید از اینها انتظار داشته باشند بزودی گوشت را بازیابی منفور کیلویی پانصد هزار تومان هم نمیتوانید پیدا کنید بناچار یا باید دلار داشته باشید تا بتونید باخیال راحت گوشت و هر چیز دیگر را که دوست داری سر سفره داشته باشید مثلاً نفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
دامداران را نابود کردند ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
اقای مسءول که همش دنبال قیمت تخم مرغی یه فکری به حال دامدارا بکن به خدا همه ورشکست شدن از پارسال قیمت همه چیز چند برابر شده ولی قیمت گوشت روز به روز داره میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۰:۱۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
دوست گرامی هنوز هیچی نشده بود قیمت دامو تو سال ۹۷ ۳ برابر کردید شما خیلی زودتر از تورم به تورم دامن زدید فکر کردید خیلی زرنگید حالا باید گرفتاریشو بچشید
Iran (Islamic Republic of)
گو
۱۲:۵۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
دامداریعنی بدبخت دامداریعنی بقال معروف ادمهای باکلاس چوپون دامدار یعنی خون جگرخوردن دامدار یعنی مظلوم بمعنای واقعی اقایون وزارت صمت تورا ب امام حسین بداد مابرسید دامداری ازبین رفت دامداری درخطر مرگ هست اقابداد مابرسید کارگر ماهی ۶ملیون جو۳۰۰۰ یونجه ۴۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
پرزحمت تراز دامدار نیست وبدبخت تراز دامدارم نیست.الان گوشت دامدار نجس شده
Denmark
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
دیگه قیمت گوشت بالا هم بره فایده ای نداره دیگه صدای این جار به اون دزد نمیرسه.از سال گذشته تا حالا تمام اجناس چهار پنج برابر شده فرض محال گوشت قیمتش دو برابر بشه دردی از دامدار دوا نمیکنه .دامدار برای همیشه نابود شد.
Iran (Islamic Republic of)
مجیدمحمودی
۲۳:۳۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
آقایان مسول لطفا اگه به صنعت دامپروری بی توجهی کنید نابود میشه و بعد از این بی تدبیری به فکر احیا این صنعت می افتین که باید چند برابر خرج کنید تا به اینجا برسین لطفا الان هزینه کنید فردا دیره من ۶۰۰راس دام سبک دارم با این وضع نمی تونم نگهداری کنم قیمت دام زنده باید ۵۰باشه از پارسال همه چی دو برابر شده به غیر از دام زنده که کاهش هم داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
همه میگن خوش،بحال دامدارا گوشت کیلویی ۱۲۰ دامدا میلیارد هستند . خبر ندارند .. هر گوسفند روزانه ۱۰۰۰۰ تومن غذا میخورد . یعنی گوسفند یکساله برای دامدار سه میلیون و پانصد هزینه خورده ولی ۲۲۰۰ و حداکثر ۲۵۰۰ بیشتر نمیارزه . یعنی بدبخت ترین مشاعل ایران همون دامداری هستش . همه دامدارا شکست خورده اند خدا بداد همه برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
ما که دامدار بودیم ورشکست شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
مسئولین وزارت صمت خدا رو شکر کرو لال نیستید که ی اقدامی بکنید دامدارا در حال نابود شدن هستن.یونجه کیلو ۴ تومن جو کیلویی ۳ تومن این چه وضع اداره مملکته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
اقتصاد مقاومتی هر کشوری کشاورزی ودامپروری ست. کشورهای دیگه عملا از تولید کننده(کشاورز ودامدار) حمایت میکننداما مسئولین تو کشور ما فقط شعار میدن .مردم بدون نفت،گاز،اتومبیل وهر چی دیگه میتونن زندگی کنند اما بدون کشاورزی ودامپروری کشور فلج میشه اگه کرونا یا هر مریضی دیگه ای تشدید بشه صادرات واردات محدودتر بشه بخدا کشور فلج میشه ومسئولین دو دستی باید به سرشون بزنند بخدا جهش تولید بدون توجه به کشاورزی ودامپروری نا پایدار و موقتیه .مسئولین به داد کشاورز ودامدار برسید. تمام پیامبران الهی چوپان بودند و با دام مرتبط بودن. کمی بیندیشیم. خدا از این صنعت حمایت کرده اما مسئولین دارن تیشه به ریشه این صنعت میزنن.
United States of America
عادل
۰۷:۰۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
عادت کردیم به واردات .نه اینکه صادر کننده باشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
با اختلاف قیمت گوشت و دام زنده اصلا برابر نی قیمت هااا جو می‌خریم کیلو 3150 یونجه می‌خریم 3200و..... در صورتی که دام که گرون نشده هیچ ارزون ترم میشه گوسفند کیلو 42000و گوساله کیلویی 30000 اصلا منصفانه نیس
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۲۳:۴۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
هوا داره سرد میشه دام ها جو لازم دارم لطفا به داد دامدارا برسید
Germany
ناشناس
۲۳:۱۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
آقایان مسول بخدا قسم با این قیمت نهادها و قیمت دام زنده دامدار داره نابود میشه یک انسان دلسوز پیدا نمیشه زندگی تولید کننده به دست جلسات بی نتیجه شما مسولین منوط میشه خدا ازشما نگذره زندگی خودتان نابود بشه که زندگی ما رو نابود کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
من دامدارهستم اگه واقعان دامدارراست میگن اصلان به هیچ قصابی گوشت ندن چن روزکشتارنکنن مغازه هاشون بسته بشه تاتکلیف ماروشن بشه ۷۵تومن گوشت میخره قصاب داره ۱۲۰تومن میفروشه ازتمام دامداران خواهش میکنم مال های خودتونو نفروشین به قصاب ۲۰۰تابره االان ۴ماه دارم نمیفروشم خوراک اماده بخرم کیلوی ۳۵۰۰تومن گوسفندبدم کیلوی ۲۵تومن دامدارشماروبقران به دلال وقصاب مال ندین تاتکلیف دامدارهای بدبخت مشخص بشه اقای محترم مسول همه چی چن برابررفت بالا گاوگوسفنداومدپایین شمارو به جان بچه هاتون به دادمابرسین طلازن وبچه هاموفروختم خوراک خریدم چن سال هامال میفروختیم طلاوخونه میخریدیم الان برعکس شد بخدا دیگه پول نداریم خورک بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه مسئولین سرشون کردن تو برف انگار ن انگار که تمام صنایع کشور در حال نابود شدنه معلوم نیست کی به کیه هر مشکلی ایجاد میشه پای دلال میکشن وسط پس شما برا چی اون بالا نشستی .الانم ک اوضاع دامداران مساعد نیست با این وضعیت نهاده ها. آقایان مسئول خواهشا برای اولین بار ی کاری بکنین تا الان ک خواب بودید از این ب بعد لااقل بالا غیرتا یه تکونی ب خودتون بدید اگه همین وضع پیش بره تا چند ماه آینده چیزی ب اسم دامداری تو کشور نداریمممممممم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بداد دامداران برسید گوشت کیلویی 22میخرند چرا بازار اینطوریه آقای دولت...صنعت دامداری نابود شده.مدیریت انقلابی لازمه
Singapore
ناشناس
۲۰:۵۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
الان بخاطر نبود سویا و ذرت تمام دامها روانه کشتار گاه شده بزودی پس از این مرحله با کمبود گوشت قرمز و سفید مواجهه خواهیم شد الان زور دست دولت هست و و مرغدار و دامدار مجبور به فروش به هر قیمتی هست ولی تا دوباره این افراد به چرخه تولید برگردن سالها طول میکشد و مردم بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
با سلام
قابل توجه دوستان و مسئولین در نظر داشته باشید امریکا با تمام ابر قدرتی در اقتصاد و نظامی و کشاورزی هرگز یارانه به کشاورزانش رو قطع نکرد و این شده که الان از لحاظ مواد غذایی در امنیت کامل است حالا چرا ما به این راحتی قیمت نهاده ها رو با قیمت ارز ازاد محاسبه می کنیم و تیشه به ریشه خودمون میزنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
من یک دامدارم بخدا نمی صرفه گوسفند کیلویی۲۰هزارتومان جوکیلویی۳هزارتومان خدایی قضاوت کنید دارو شده ۳برابر مسئولین یه فکری به حال دامدان بکنیداگر با این روال پیش بیاد یک سال دیگه دامداری درکشور نیست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
الابرکت الله
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۶:۵۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
با این قیمت بالا علوفه و جو وقیمت پایین گوشت تا چند سال دیگ هیچ تولید کننده ای وجود ندارد و باید با هواپیما دام وارد کشور کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اینم مسول جهاد کشاورزی
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۵:۳۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
به نظرتون تو این مدت باقی مونده بعد از نابود کردن صنعت دامداری کدوم صنعت رو هدف قرار میدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا دام با ارز 4200 میگین وارد میکنیم،،،، ،دارو چن برابر شده،،،،کاه جو گران شده،قیمت دام از پارسال هم ارزانتر شده،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۰۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
.صادرات راباز کنید تا دام زنده به خارج ازکشور برود یاباز نمیکنید بیایید برای دام زنده برای پراید که قیمت میزارین ۱۵۰تومن بااون عیار به دامهای زنده هم به قیمت ماشینهایتان قیمت بزارید
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
انشالله ک درست میشه






اگه درست بشه چی میشه ااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
بی وجدانا جوگران شده نمی تونن ارزون کندحیوانای زبان بسته کمبودگرفتن بعلت گرانی دولت که کم کاری ورسیدگی نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۰۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
۹۸ تیبا ۴۸تومان گوشت ۳۸الی ۴۰ تومان____۹۹تیبا ۱۳۰ تومان گوشت ۴۰الی ۳۸ تومان امسال یک جهش قیمت گوشت جاش عوض شده اینم حمایت از قشر زحمت کش
Iran (Islamic Republic of)
میکائیل
۱۳:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
آقا قیمت یونجه و جو کاه در مقایسه باسال قبل که گوسفند زنده وزن هر کیلو 40 هزار تومان بوده دو برابر شده به عنوان مثال قیمت جو سال گذشته این موقع هر کیلو 1800 بوده و همینطور یونجه الان هر کدام 3000 تومان هست و قیمت دام زنده حتی ارزان‌تر خب دیگ مگ واحد دامپروری با این وضعیت میتونه کار کنه. قیمت داروها چند برار آقا یکی برای این آقایون اینا رو توضیح بده قیمت نهاده رو بر گردون به سال پیش گران کردن گوشت پیش کش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
رضا پارسا
۱۳:۱۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
دولت و جهاد جدی خرید کنند و جو و نهاده توزیع کنند اما قصد نابودی صنعت دامداری و دامپروری هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اقایون مسول چشمتون روشن.دامدارها دارن بدبخت میشن.ت علوفه خیلی خیای گرونه در مقابل باقیمت گوشت قرمز.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
خر مش ماشاالله
۱۲:۰۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
قیمت جهانی گوشت کیلویی 11 دلار است یعنی 300 هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسوج
۱۰:۳۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
واقعا مسئولین دامداری را در ایران دارن نابود میکنند اگر همین روند پیش برود دامداران تا سه ماه آینده کاملا نابود میشوند مسئولین فقط فکر ذکرشون شده مرغداری ها هیچ توجه ای به گوسفند و گاو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
امیر جلالی مهر
۱۰:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا وقتی نهاده های دام از خارج تامین میشه وارز خارج میشه نمیزارن گوشت صادر بشه که دوباره ارز بیاریم داخل کشور در این صورت تولید زیاد میشه قیمت منطقی گوشت پیدا میکنه در حال حاضرم به علت ارزان بودن گوشت و قیمت بالای خوراک دام متاسفانه دامهای مولد کشتار میکنند و آینده بسیار خطرناکی پیش رو داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اون از صنعت جوجه کشتن بود مرغ شد 20 تومن اینم از صنعت دام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
به نظرم بایدگوشت قرمز گرون شه همه چیزگرون شده به جزگوشت دامداربیچاره چه گناهی کرده داروهایی که واسه دام ها میخرن قیمتشون چندبرارشده اگه اینجوری پیش بره دیگه کسی دامداری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
به نظرم بایدگوشت قرمز گرون شه همه چیزگرون شده به جزگوشت دامداربیچاره چه گناهی کرده داروهایی که واسه دام ها میخرن قیمتشون چندبرارشده اگه اینجوری پیش بره دیگه کسی دامداری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
شهرام چنگیزی
۰۹:۱۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام من خودم دامدارم ولی به خاطر گرانی جو ویونجه ضرر میکنیم واقدام به فروش گوسفند ها کردیم ولی حالا خریدار هم پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
برادرم در روستا که معلم است زمستان گذشته یک راس گاو را 14 میلیون خریده بود که اخیرا مجبور شد 10 میلیون بفروشد و همه بهش می گفتند اگر دلار می خریدی، بورس می رفتی یا سایر کارهای دلالی الان سرمایه ات حداقل سه برابر شده بود نه بعد از این همه هزینه کلی هم ضرر کنی. تولید ملی را این کارها نابود می کند و با شعار هم نمیشه درستش کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
همه چی قیمتش چندین برابر شده ولی قیمت گوسفند نه تنها افزایش نیافته بلکه کمترم شده. با این تورم و هزینه ها باید هر کیلو دام زنده سبک حداقل بشه 60 هزار تومان.
چرا باید جلو صادرات گرفته بشه؟
چرا دامدار باید متضرر بشه وانگیزه ای برای تولید در سال های آینده نداشته باشه که این خود باعث گران شدن شدید قیمت گوشت در سال های آینده میشه!!!
مسئولین فکری کنند تا دیر نشده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
قیمت پراید ۲۲میلیون بود قیمت گوسفند زنده ۴۰ تومان وقیمت طلا۱۳۰هزار تومان بود حالا طلابالای یک میلیون تومان پراید به قیمت ۸۰میلیون معامله میشوند والله ماراضی نیستیم گوشت گران بشه فقط کاش تعادل حفظ بشه همه چیز با درصد مساوی گران بشه الان سرمایه دارا جیب شون پره ۲۰عدد گوسفند بفروشی نمیتونی یک متور سیکلت بخری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
دام روی دست دامدار مونده اما خانواده هایی هم هستند که چند ماهه نتونستند گوشت بخرن
مسئولان واسطه خیر شوید و اقلام اساسی را به دست نیازمندان برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
باسلام خدمت دوستان عزیز میگم که چطور قیمت ماشین سنگین و سبک این قدر گرون میشه ولی گوسفند ن پراید 18کیلویی شده 100میلیون ولی گوشت رو 90تومنم نمیخرن واقعاً انصاف نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۱۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
خدا دست هرچی دلاله بخشکانه که هم تولید کننده را نابود کردند و هم مصرف کننده ناراضی هست
قوه قضاییه باید ورود کند در ضمن کی گفته دولت 70 تومن از دامدار میخره الان 54 هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
۴۵هم نمیحرن چه برسه به۵۴
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
من 42 هم میدم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۴:۴۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
منظورش چيه ميگه گروني گوشت ربطي به دامدار نداره يعني دامدار كيلويي سي تومن داماشو به دلال ميفروشه بعد دلالا ٤٠ تومن ميفروشن ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
ن دامدار کیلویی ۴۰ الی ۳۸ میفروشه قصاب کیلویی ۱۲۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
به نظرمن این گرانی نهاده دامی وبحساب مسئولین دولت که عرض۴۲۰۰برای نهاده اختصاص!وازاین چرتوپرتابه خوردملت میدن حتی رفتیم جهادکشاورزی میگن تلویزیون واسه خودش میگه.بازارگوشت برای مصرف کننده(۱۲۰)ازدامداربدبخت که باقیمت یک سوم خریدمیشه خوب این معلومه یک مافیای خیلی بزرگ توش دست داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
گرانی پس مربوط به کی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
دولت از دامدار ميخره هفتاد تومن بعد به مردم ميفروشه ١٢٠ تومن ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
دلال میخره ۴۰ میفروشه ۱۲۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
باید انبارها را نابود کنید تا کسی چیزی را احتکار نکند.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
با سلام ، منو پدرم از سال 1382الی 83 شروع به کار دامپروری (گاوداری) کردیم دوسال اول خودم وقتم گذاشتم بعد پدرم وارد این کار شد
الان در حال حاضر بهترین نسل گاو ها روداریم ،در این چند ساله از زندگی مسافرت و خیلی چیزهای دیگه گذشتیم، بگذریم هر ساله پلکانی قیمت وسایل افزایش پیدا می کردم اما قیمت گاوی خریداری می شد با قیمت یک گوسفند یکی بودشاید یکم بیشتر خنده داره ولی واقعا می گم اما این دو ساله قیمت غذاها نجومی بالا رفته یک دسته کاه برای یک گاو که یک وعده در روز است برای ما و دیگران مبلغ 35 هزارتومان اب می خورد و غذاهای دیگر به مراتب بالاتر در حال حاضر هم وام از جایی نگرفتیم ، دقیقا یک ماه تصمیم گرفتیم کار مون جمع کنیم اروم اروم می فرشیم تا دو الی سه ماه دیگه جمع بشه خواستم بگم برخی از مسئولان گردن تولید را زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
دست واسطه ها را از سوداگری و اختلال در بازار کوتاه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ب مرگ خودت من همین ..۸۰تومنم ندارم ک گوشت بخرمالان ۷مین ماهه ک گوشت قرمز نخوردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
با سلام خدمت عزیزان که از رشته کاری هیچ کس با خبر نیست بنده یک پروار بندی دام سبک دارم که با بالا رفتن علوفه که مثل دلار هر روزی یک قیمت تعین میکنند متاسفانه که کاه سفید جو یونجه رو صادر میکنند ودارو رو روز بع رو روز بالا میبرن ولی هیچ خبری از تولید کننده نمی گیرند عزیزانی که میگویند گوشت گران هست نمیتوانیم بخریم دام زنده خریدم ۴۲ هزار تومان با این گرانی علوفه اعلان دارم میفروشم ۳۹ هزار تومان که هر دا م زنده روزانه ۷هزار تومان خرج داره بدون زحمت خودم برجی ۲۱۰ هزار تومان اخه کمبود این رو کی باید جواب گو باشه اگه به این روند پیش بره تا چند ماه آینده هیچ تولید کننده ای جواب گوی این ضرر زیان نیست پس عزیزان مملک دار حال مردم هم بدانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
اقای روحانی کجایی که بگی الی برکت الله
آخرین اخبار