کانادا ارسال بسته حاوی سم از این کشور به کاخ سفید را تایید کرد

سخنگوی ارشد وزیر امنیت عمومی کانادا اعلام کرد این کشور در جریان ارسال یک بسته سمی به کاخ سفید قرار دارد و برای تحقیقات در این زمینه با نهاد‌های آمریکا همکاری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، سخنگوی وزیر امنیت عمومی کانادا تایید کرد که بسته‌ای حاوی سم مهلک به کاخ سفید ارسال شده است و گفت تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

«مری لیز پاور» سخنگوی ارشد «بیل بلر» وزیر امنیت عمومی کانادا، در بیانیه‌ای که در این باره منتشر شد، اعلام کرد «ما از گزارش‌های مربوط به ارسال بسته‌های حاوی ریسین به مراکز فدرال دولت آمریکا مطلع هستیم و آن را تایید می‌کنیم.» این سخنگو در ادامه از همکاری نیرو‌های امنیتی کانادایی با همتایان آمریکایی خود خبر داد و گفت «به دلیل آنکه این تحقیقات در حال انجام است نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری در مورد آن بدهیم.»

در حال حاضر، اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا در حال بررسی این موضوع هستند.

شب گذشته تیم امنیتی کاخ سفید اعلام کرد یک بسته آغشته به سم مهلک ریسین را که برای شخص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شده بود، کشف کرده است. بر این اساس، متخصصان پس از دو بار آزمایش بر روی این بسته پستی آلوده بودن آن به سم ریسین را تایید کردند. تیم تحقیقات براساس مقررات امنیتی بیرون از محوطه کاخ سفید قبل از ارسال هرگونه بسته به رئیس جمهور آن را از جنبه امنیتی مورد آزمایش قرار می‌دهند.

یک مقام اجرای قانون آمریکا گفت مقامات در حال بررسی بسته‌های مشابه دیگری هستند که به آدرس‌هایی در تگزاس ارسال شده‌اند و ممکن است به همان فرستنده در کانادا مرتبط باشند.

ریسین یک ترکیب بسیار سمی است که از لوبیای کرچک استخراج و در توطئه‌های ترور استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند به صورت پودر، گلوله، غبار یا اسید استفاده شود. در صورت بلع، باعث حالت تهوع، استفراغ و خونریزی داخلی معده و روده می‌شود و به دنبال آن نارسایی کبد، طحال و کلیه‌ها و مرگ بر اثر فروپاشی سیستم گردش خون ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار