پوتین: خروج آمریکا از پیمان موشکی ما را وادار به ساخت موشک مافوق صوت کرد

رئیس‌جمهور روسیه گفت پس از خروج آمریکا از پیمان ضد بالستیک، انتخابی به غیر از تولید تسلیحات مافوق صوت با توانایی هسته‌ای نداشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفت مسکو پس از تصمیم دولت بوش در سال ۲۰۰۲ مبنی بر پاره کردن پیمان ضد بالستیک که در سال ۱۹۷۲ منعقد شده و بر اساس آن ایجاد پدافند هوایی ممنوع بود چاره‌ای جز پیگیری توسعه سیستم‌های تسلیحاتی مافوق صوت با توانایی هسته‌ای نداشت.

پوتین در این باره گفت «خروج آمریکا از پیمان ضد بالستیک در سال ۲۰۰۲ روسیه را مجبور کرد که فرآیند توسعه سلاح‌های مافوق صوت را شروع کند. در پاسخ به استقرار سامانه دفاع موشکی استراتژیک آمریکا که برای قابلیت تسلیحات هسته‌ای ما خطرناک بود مجبور به ساخت این سلاح‌ها شدیم.»

رئیس جمهور روسیه ادامه داد «بار‌ها گفته‌ام برای چندین دهه دائما مجبور بودیم خودمان را تطبیق بدهیم. شما خیلی خوب این مساله را می‌دانید. این به سلاح‌های هسته‌ای و هوانوردی دوربرد استراتژیک و تکنولوژی موشک‌های بالستیک قاره پیما یا آنچه که کارشناسان سیستم‌های تحویل کلاهک می‌خوانند، مربوط است.»

در ادامه او بر قدرت تسلیحاتی ارتش این کشور تاکید کرد و گفت امروز روسیه دارای سیستم‌های استراتژیک است که از هر گونه سلاح موجود که دشمنان بالقوه دارا هستند پیشی می‌گیرد. او گفت «برای نخستین بار در تاریخ نوین روسیه، این کشور دارای مدرن‌ترین انواع سلاح است که از نظر نیرو، قدرت، سرعت و بسیار مهم‌تر از نظر دقت نسبت به تمام آنچه که قبل از آن‌ها وجود داشت، بسیار برتر است.»

بر اساس این گزارش، روسیه در سال ۲۰۱۸ از سامانه موشکی ابرفراصوت «کنژال» و موشک‌های قاره پیمای «آوانگارد» یک سال زودتر از زمان اعلام شده رونمایی کرد که برای پاسخ به اقدام آمریکا در ساخت سپر موشکی در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار