در خراسان جنوبی؛

بیش از ۴۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی کشاورزی هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۴۶ هزار و ۱۸۷ نفر از جامعه مشمول صندوق در حوزه کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی، بیمه شده اند.

اسدی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با بیان اینکه از سال ۱۳۸۴ یعنی از ابتدای شروع فعالیت صندوق در استان تا کنون تعداد ۴۶ هزار و ۱۸۷ نفر از جامعه مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی، بیمه شده اند، گفت: این افراد شامل روستائیان، عشایر، کشاورزان غیرساکن در روستا، قالیبافان، زنبورداران، شاغلان فصلی و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر در استان و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی هستند.

او از رشد ۲۴۳ درصدی بیمه شدگان در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: تعداد بیمه شدگان در شش ماهه اول امسال چهار هزار و ۲۳۷ نفر هستند.


بیشتر بخوانید


اسدی با اشاره به طرح همسان سازی حقوق بازنشتگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در این استان گفت: تعداد چهار هزار و ۱۵ خانوار به عنوان حقوق بگیر و مستمری بگیر از مزایای طرح همسان سازی حقوق در استان بهره مند می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی همچنین از رشد ۱۱۳ درصدی مستمری بگیران این صندوق خبر داد و تصریح کرد: دلیل این رشد شروع بازنشستگی بیمه شدگان سال‌ های اول شروع به کار  صندوق است.

او اظهار کرد:افراد متقاضی این صندوق با داشتن ۶۵ سال سن و ۱۵ سال سابقه بیمه پردازی می‌توانند درخواست بازنشستگی کنند و با ۲۰ روز حقوق بازنشسته شوند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.