برخورد جدی با تور‌های طبیعت گردی متخلف در استان اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برخورد جدی با هر گونه بی توجهی به شئونات اسلامی و اخلاقی در تور‌های طبیعت گردی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با هشدار به تور‌های طبیعت گردی دارای مجوز گفت: انتظار از متولیان و راهنمایان این تور‌ها رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی است که در صورت بی توجهی با برخورد‌های قانونی روبه رو می‌شوند.

او اظهار کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ملزم به رعایت تمامی شعائر اسلامی اعم از حجاب و عفاف و موازین اخلاقی در تور‌های طبیعت‌گردی هستند و هر گونه تخلفی در این زمینه صورت بگیرد برخورد‌های لازم را با خاطیان انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: به تمامی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و تورلیدر‌ها ابلاغ می‌شود که باید تمامی شئونات اسلامی را در برگزاری تور‌های طبیعت‌گردی لحاظ کرده و رعایت کنند چرا که در صورت بی‌توجهی ضمن اینکه کارت تورلیدری راهنمایان لغومی‌شود، دفاتر متخلف خدمات مسافرتی و گردشگری نیز پلمب خواهند شد.

فلاحی گفت: با توجه به مجوز رسمی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که از اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اخذ کرده‌اند، مردم و خانواده‌ها به این دفاتر اعتماد کرده و با ثبت‌نام در برنامه‌های طبیعت‌گردی در آن‌ها شرکت کرده و انتظار رعایت شئونات اسلامی را در این تور‌ها دارند و دفاتر مکلف به رعایت این شئونات هستند که در صورت بی‌توجهی، متخلفان برای برخورد‌های قانونی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

او با اشاره به برگزاری برخی تور‌های غیرمجاز در قالب تشکل‌ها و تور‌هایی که توسط برخی هیئت‌های ورزشی برگزار می‌شود، بیان کرد: انتظار می‌رود دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در این زمینه اهتمام بیشتری داشته و با تور‌های بدون مجوز برخورد‌های قانونی قاطع را داشته باشند تا شاهد ساماندهی فعالیت‌ها در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.