عوارض واکسن آلمانی آمریکایی کرونا اعلام شد

واکسن دو شرکت فایزر آمریکایی و بیوتک آلمانی که قرار بود روی ۴۴ هزار نفر آزمایش شود، عوارض خود را روی چند داوطلب نشان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، واکسن مشترک دو شرکت بیوتک آلمانی و فایزر آمریکایی که در فاز سوم قرار بود روی ۴۴ هزار نفر آزمایش شود، تاکنون روی ۲۹ هزار نفر آزمایش شده است.

و حالا پس از انجام فاز سوم، این شرکت در نشستی از عوارض این واکسن خبر داد که شامل خستگی، سردرد، لرز و درد عضلانی بود. برخی از داوطلبان نیز در این آزمایش با علائمی مانند تب مواجه شدند، همچنین اعلام شده داده‌ها کور شده‌اند به این معنی که متخصصان این شرکت نمی‌دانند چه بیمارانی واکسن اصلی یا واکسن دارونما دریافت کرده‌اند.

کاترین جانسون، مسئول پژوهش و توسعه واکسن گفت: اگر کمیته مستقل نظارت بر داده‌ها نگرانی در مورد ایمنی واکسن داشته باشد، اطلاع رسانی خواهد کرد. 

این واکسن از فناوری متفاوتی نسبت به سایر واکسن‌های کاندید استفاده کرده است. میکائیل دولستن، مدیر ارشد علمی فایزر گفت: ما اعتقاد داریم با توجه به مشخصات ایمنی بسیار قوی و همچنین داده‌های پیش بالینی، تأثیر این واکسن احتمالاً ۶۰ ٪ یا بیشتر است.

در هفته گذشته نیز واکسن آسترازنکا عوارض خود را در یک داوطلب نشان داد، اما پس از وقفه‌ای کوتاه دوباره آزمایشات خود را از سرگرفت.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
تا تكليف كرونا روشن نشده هيچ كس حق نداره در مورد چيز ديگه اي تحقيق كنه و بودجه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
اگر هدف از کشف واکسن،تجارت و کسب وجهه و درآمد باشد هرگز به نتیجه نخواهد رسید.اما اگر هدف،جلب رضایت خداوند و خدمت به خلق باشد حتما خیلی زود نتیجه خواهد داد.متاسفانه کشف واکسن جنبه رقابت و مسابقه میان کشورها پیدا کرده حتی کشور خودمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
الان تمام واکسن ها بدلیل تجارت و کسب وجه کشف و تولید میشن به نتیجه نرسیدند؟