حجت‌الاسلام سلیمی مطرح کرد؛

انتقاد از عدم معرفی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس/ نبود اراده جدی برای اجرای قانون مشکل اصلی کشور است

عضو هیئت رئیسه مجلس از عدم معرفی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس از سوی دولت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات طرح دوفوریتی اصلاح تبصره ۱ و ۲ ماده واحده قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی گفت: آیا در این زمینه خلأ قانونی داشتیم که امروز نیاز به اصلاح داریم؟ یا در حوزه اجرا دولت نتوانسته یا نخواسته به قانون عمل کند؟

او ادامه داد: این قانون در سال ۹۳ یک بار تصویب شده است؛ در قانون الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مصوبه‌ای در مجلس داشتیم که می‌گوید قیمت خرید محصولات کشاورزی به صورت عام مشمول قانون خرید تضمینی با در نظر گرفتن قیمت تمام شده اعم از هزینه تولید و سود متعارف معمول است که هر ساله توسط شورای اقتصاد تعیین و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: مشکل این بود که دولت و شورای اقتصاد این قانون را عملیاتی نکرده است. با خرید تضمینی موافقیم اما بحث وجود قانون یا کم کاری دولت است. اگر دولت کم‌کاری کرده است، آیا راهش قانون‌گذاری پیوسته است یا قوی‌تر عمل کردن نظارت مجلس؟

حجت الاسلام سلیمی بیان کرد: مشکل ما عدم اراده جدی برای اجرای قانون است. شورای اقتصاد را در اصلاحیه ارائه شده به یک شورای دیگری تبدیل کرده‌اند. آیا دولت منتظر تغییر نام است تا اجرا کند؟

او تصریح کرد: اینکه اختیارها را به یک نفر می‌دهیم، مشکل را افزایش می‌دهد. به علاوه شورای پیشنهادی از سوی کمیسیون کشاورزی شامل سه نفر کشاورز خبره هم هست. اما ایرادش این است که وزیر کشاورزی باید این سه نفر را تعیین کند. اگر وزیر این سه نفر را همسو با خود انتخاب کرد، بدون شک به هدفمان نخواهیم رسید.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: موضوع ما خرید تضمینی بوده و نه نحوه خرید. درباره نحوه خرید در برخی موارد خلاف شرع رخ می‌دهد و نمی‌توانیم ورود کنیم. در جایی دیگر گفته شده مصوبات شورا پس از تأیید وزیر به کار می‌آید و اینجا هم ایرادی جدی وجود دارد.

حجت‌الاسلام سلیمی یادآور شد: نامی از شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار نیامده است. اگرچه ستاد تنظیم بازار نمی‌دانیم چه چیزی را تنظیم می‌کند! آیا قیمت کره را تنظیم می‌کند یا قیمت مرغ را؟

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن انتقاد از عدم معرفی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس از سوی دولت خطاب به رئیس مجلس گفت: به دولت و آقای ربیعی تذکر بدهید پیدا کردن وزیر صمت کار سختی نیست، آنها خیلی راحت رئیس جمهور را انتخاب کردند، اما برای انتخاب وزیر صمت گفته اند خیلی سخت است که این رفتار دولت جای تعجب دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار