کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری شهربابک

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: شاهد کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌ها به حوزه قضایی شهرستان شهربابک طی ۵ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری شهربابکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست باقضات و کارکنان دادگستری شهربابک گفت: در ۵ ماه اول امسال چهار هزار و ۹۴۰ پرونده به حوزه قضایی شهرستان شهربابک وارد شده است.

او افزود: از مجموع پرونده‌های وارده به حوزه قضایی شهربابک، دو هزار و ۹۰۵ پرونده به دادسرا و دو هزار و ۳۵ پرونده به دادگاه این شهرستان وارد شده است.

موحد با اشاره به این مطلب که نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرای شهربابک ۹۷.۶ و در دادگاه این شهرستان ۸۷.۸ است، تصریح کرد:در پنج ماه ابتدای سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه قضایی شهربابک از ۸۵ روز به ۵۸ روز کاهش یافته است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان اظهارداشت: براساس اولویت‌های قوه قضاییه، رسیدگی به پرونده‌های مسن در سطح استان کرمان از جمله در شهرستان شهربابک مورد تاکید قرار گرفته است که در این سفر بر روند رسیدگی به این پرونده‌ها نظارت جدی می‌شود.

موحد رعایت مفاد حفظ حقوق عامه را از دیگر اولویت‌های قوه قضاییه برشمرد وگفت: این موضوع در سفر به شهرستان‌های مختلف استان به صورت ویژه مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان و هیات همراه در سفر به شهرستان شهربابک بازدید از زندان و روند اجرایی ساختمان دادسرای این شهرستان را در برنامه دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار