فرمانده سنتکام مداخله روسیه در کشتن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان را رد کرد

فرمانده نیرو‌های تروریستی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) اعلام کرد شواهد اثبات شده‌ای در خصوص دست داشتن روسیه در ترور نیرو‌های این کشور در افغانستان وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، فرمانده نیرو‌های تروریست آمریکایی در منطقه (سنتکام) گزارش‌های رسانه‌ای در خصوص دست داشتن روسیه در کشتن نیرو‌های این کشور در افغانستان را رد کرد.

ژنرال کنت مکنزی در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز تاکید کرد توطئه نیرو‌های روسیه برای کشتن نیرو‌های آمریکا در افغانستان با درجه قطعیت بالا برای من ثابت نشده است. فرمانده سنتکام افزود: آنچه که این قضیه را برای ما روشن کند، مشاهده نکرده‌ایم.

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش در مقاله‌ای نوشت: مقامات اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که یک واحد اطلاعات نظامی روسیه به صورت مخفیانه به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نیرو‌های ائتلاف و نظامیان آمریکایی در افغانستان پاداش پیشنهاد داده است. بنا بر این ادعا، مقامات آگاه از این موضوع اعلام کردند این اتفاق در بحبوحه گفتگو‌های صلح برای پایان دادن به جنگ طولانی در افغانستان رخ داده است.

دولت روسیه بار‌ها ادعای روزنامه نیویورک تایمز در خصوص هدف قرار دادن نیرو‌های آمریکا در افغانستان را رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار