تلفات سنگین آتش سوزی در ایالت اورگن آمریکا

مقامات محلی از گسترش تلفات انسانی و خسارات مالی آتش سوزی گسترده در ایالت اورگن خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آتش سوزی گسترده در ایالت اورگن آمریکا تلفات جانی و خسارات مالی گسترده‌ای به بار آورده است.

بر این اساس، مدیر سازمان مدیریت شرایط اضطراری ایالت اورگن اعلام کرد: تاکنون دستکم ۱۰ نفر در آتش سوزی‌های گسترده ایالتی جان خود را از دست داده است و ۲۲ نفر مفقود شده اند که احتمال جان باختن آن‌ها زیاد است.

در اواسط ماه اوت، آتش سوزی گسترده‌ای در چندین ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا، اورگن، آیداهو، مونتانا و واشنگتن آغاز شد. این آتش‌سوزی‌های گسترده جنگلی باعث شد تیم‌های امداد برای نجات جان مردم در سواحل غربی این کشور وارد عمل شوند.

ده‌ها منزل مسکونی در شهر دیترویت که در قلب این آتش‌سوزی‌ها واقع شده است، به طور کامل سوخته و ساکنان این شهر آواره شده‌اند.

دود ناشی از ادامه این آتش‌سوزی هوای شهرستان ماریون را به شدت آلوده کرده و دود و غبار بسیار زیاد همه منطقه را پوشانده است. در چنین شرایط بدی، هواپیماهای آتش نشانی نمی توانند عملیات اطفای حریق را انجام دهند و از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کنند.

بیش از ۲۰ هزار آتش نشان در ایالت کالیفرنیا در تلاش برای مهار زبانه‌های آتش در جنگل‌های این ایالت هستند. آتش سوزی در بخش‌های غربی آمریکا به شکلی بی سابقه ادامه دارد و زندگی ده‌ها میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است. در حال حاضر حدود صد مورد آتش سوزی در غرب آمریکا در حال وقوع است که بخشی عمده‌ای از این آتش سوزی‌ها هنوز مهار نشده اند و در حال گسترش هستند.

تام کلمون از مسئولان آتش نشانی در سن‌دیگو می‌گوید این شدت از آتش سوزی در تاریخ ما، حتی کسانی که سن بالایی دارند بی سابقه است و ما چنین آتش سوزی‌هایی را پیشتر شاهد نبودیم. آتش سوزی‌ها بر زندگی ده‌ها میلیون نفر تاثیر گذاشته است. حتی در مناطقی مانند لس‌آنجلس که از حوزه اصلی آتش سوزی‌ها به دور هستند، میزان آلودگی به بالاترین سطح خود در بیست و شش سال اخیر رسیده است و همه نشانه‌ها حاکی از این هستند که این وضعیت و آتش سوزی‌ها در روز‌های آتی ادامه خواهند داشت و شرایط بدتر خواهد شد.

مقامات ایالت اورگن آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند با تداوم آتش سوزی گسترده در این ایالت دست کم ۱۰ درصد از جمعیت ۴.۲ میلیون نفری اورگن [معادل ۵۰۰ هزار نفر] مجبور به ترک خانه‌های خود و خروج از این ایالت شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار