آمریکا رد شکایت ایران بر اساس پیمان مودت را خواستار شد

وکلای حقوقی دولت آمریکا از دیوان لاهه خواستند تا شکایت ایران در خصوص تحریم‌های واشنگتن بر اساس پیمان مودت را رد کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار، وکلای حقوقی دولت آمریکا خواهان رد شکایت ایران از سوی دیوان بین‌المللی قضایی، لاهه، شدند.

وکلای دولت آمریکا روز دوشنبه با طرح این ادعا که تهران کماکان یک تهدید جدی برای امنیت جهانی است، از دادگاه عالی سازمان ملل خواستند تا شکایت جمهوری اسلامی برای لغو تحریم‌های اعمال شده از سوی رئیس جمهور آمریکا را رد کند. وکلای دولت آمریکا اینگونه استدلال می‌کنند که دادگاه مستقر در لاهه صلاحیت رسیدگی به پرونده را ندارد و مدعی شدند ایران با سوء استفاده از پیمان مودت تلاش می‌کند در تحریم‌هایی که اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده، تخفیف بگیرد.

ماریک استرینگ، سرپرست مشاور حقوقی وزارت امور خارجه آمریکا به دیوان لاهه اعلام کرد اقدام ایران برای طرح شکایت با استناد به پیمان مودت اشتباه است.

او مدعی شد جمهوری اسلامی با توسل به این ابزار قصد احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را دارد. استرینگ از دیوان لاهه خواست تا درخواست ایران در این خصوص را رد کند.

این مقام آمریکایی برنامه هسته‌ای بی ثبات کننده، فعالیت‌های موشکی بالستیک و حمایت ادعایی ایران از تروریسم و بی ثباتی در خاورمیانه را بهانه‌های ضرورت وضع تحریم‌های اقتصادی علیه تهران عنوان کرد.

استرینگ افزود اقداماتی که ایران قصد به چالش کشیدن آن‌ها را دارد در راستای تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تهدید‌های امنیت ملی از جانب ایران حیاتی است.

در ادامه ادعا‌های این مقام وزارت خارجه آمریکا آمده است: واشنگتن مدتهاست رفتار ایران را تهدیدی جدی علیه خود تلقی می‌کند.

جمهوری اسلامی فرصت دارد تا روز چهارشنبه با ارائه ادله لازم به ادعا‌های مطرح از سوی وکلای دولت آمریکا پاسخ دهد و بررسی صلاحیت دیوان لاهه برای رسیدگی به شکایت ایران تا روز دوشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

ایران در سال ۲۰۱۸ شکایتی را در خصوص تحریم‌های دولت دونالد ترامپ در دیوان بین المللی دادگستری مطرح کرد. در شکایت ایران آمده است ترامپ با تصمیم به خروج از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، موسوم به برجام، پیمان مودت ۱۹۵۵ میان دو کشور را نقض کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۵۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
این همه پیمان های بین المللی و تعهدات جهانی و کنوانسیون های بین المللی منشور سازمان ملل که شهره عام و خاص سیاست جهانی در عرصه بین المللی و سازمان ملل است و دارودسته احمق درجه یک هیئت حاکمه ایالات منفجره آمریکا از آنها بطور رسمی خارج شده است.......حالا این پیمان مودت هم روی همه ی آنها...... با داشتن این پیمان مودت آیا؟ در طول 40سال عمر انقلاب اسلامی یک ذره خیر از هیئت حاکمه احمق آمریکا دیده ایم؟ که حالا اگر از این پیمان توسط هیئت حاکمه و دارودسته احمق های درجه یک ایالات منفجره آمریکا خارج شویم ضرر ببینیم؟ این پیمان چه باشد و چه نباشد دشمن تراز اول ایران شیطان اکبر آمریکاست چون آبشخور اقتصادی شرکت های بزرگ آمریکا سر در اسرائیل دارند..............
آخرین اخبار