رایزنی ترکیه و یونان در بروکسل برای کاهش تنش در شرق مدیترانه

مقامات ترکیه و یونان در راستای کاهش تنش در شرق دریای مدیترانه روز سه‌شنبه در بروکسل با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روز دوشنبه منابع دیپلماتیک وابسته به آتن اعلام کردند که دیپلمات‌های یونان و ترکیه قرار است در روز سه شنبه در مقر ناتو در بروکسل با یکدیگر دیدار و مذاکرات نظامی و فنی را با هدف کاهش سطح تنش در شرق مدیترانه برگزار کنند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرده که از دو طرف برای گفت‌وگو در مورد «مکانیسم تنش‌زدایی» دعوت کرده است. هدف از این دیدار، جلوگیری از بحران بین همسایگان و متحدان ناتو در مورد حقوق دریایی و انرژی در شرق دریای مدیترانه است.

دیدار روز سه‌شنبه سران ترکیه و یونان در حالی برگزار می‌شود که کشتی تحقیقاتی ترکیه روز یکشنبه ماموریت خود در شرق دریای مدیترانه را به پایان رساند و به آنتالیا بازگشت.

روزنامه حامی دولت ترکیه ینی‌شفق روز یکشنبه اظهار کرد که این اقدام، نتیجه تلاش‌های ناتو برای از بین بردن تنش میان آتن و آنکاراست. البته وزارت دفاع ترکیه در این باره اعلام کرده که بازگشت کشتی تحقیقاتی این کشور به آنتالیا بخشی از برنامه تعمیر و نگهداری معمول آن است و اینکه این کشتی مجددا به محل ماموریت خود باز خواهد گشت.

رئیس جمهور ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که زیر بار قلدری هیچ کشوری در شرق دریای مدیترانه نمی‌رود و اینکه به عملیات حفاری و اکتشاف خود ادامه می‌دهد. یونان و قبرس می‌گویند منطقه‌ای که آنکارا در آن فعالیت دارد، بخشی از محدوده اقتصادی این دو کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار